TATT AV LYNET: Opel byr på sitt frekkeste design – og moser en elektrisk drivlinje inn under skallet.

Vi som vil kjøre på strøm med stil:

Finnes elbiler som ikke er stygge? Her er fem

Kan en elbil være en nytelse å glo på? Vi fant fem klassikere på strøm.

Publisert Sist oppdatert

Pen rekkevidde, men stygg bil? «Kjør pent» betyr ikke bare «kjør forsiktig». Her handler det snarere om de helsebringende effektene ved å ratte en pen bil (les: stilig, tøff, sprek, frekk, morsom, glad og annerledes).

Konvertering fra fossil til strøm

  • Enkelte klassikere kan bygges om til batteridrevet motor
  • Et godkjent kit letter registreringen
  • Gamle konstruksjon tåler ikke alltid momentane krefter
  • Visse land, som Frankrike gir bonus for konvertering
  • Kilder: fuel2electric.com og service-public.fr

Det er nemlig ikke uten grunn at «drive tastefully» er slagordet til den energifylte, vitaminrike youtube-kanalen Petrolicious.

«Driving tastefully» er likevel neppe beskrivende for grå elbiler som stamper i kø på E18 eller E6.

Det haster å la «stilfull» og «smakfull» bli kjøpsargument – helst foran rekkevidde, bagasjeplass (samler mest søppel), delt baksete (kilde til stress) og varme i rattet (svært dårlig for blodomløpet).

En rask løsning på problemet med estetiske depresjoner er å utstyre noen av de vakreste klassiske bilene med elektrisk motor.

At bilfabrikkene må skue bakover i tid for å lage stilfulle elbiler, er leit. Men skitt au: 

Her er fem prakteksempler på at klassiske fasonger – sammen med eldrift – og gjør framtiden litt mer «tasteful»:

ROVDYRET: Denne tilårskomne Jaguaren tilhører plutselig de stilleste kattedyrene – ved hjelp av elektrisk drivlinje.

Jaguar: den aller peneste?

På Jaguars hjemmeside står en oppfordring: «Hvis du ønsker å konvertere din klassiker til el-drift, vil vårt verksted for veterankjøretøy hjelpe deg. Send en forespørsel til zero@jaguarlandrover.com»

For å få folk på glid, har fabrikken selv transformert en klassisk E-type. Sportsbilen, som er kjent for sine sluggere av noen V12-maskiner, har fått installert en lettere modifisert batteripakke med tilhørende motor fra I-Pace – Norges mest solgte Jaguar gjennom tidene.

UNDERVERDENEN: Jaguar kaster ut V12 bensinmotor til fordel for strøm-teknologi fra sin elektriske i-Pace.

Batterier med tilhørende stæsj fyller – ifølge Jaguar – det eksakte formatet til merkets den gang så berømte rekkesekser. 

Tvers gjennom det treverk-kledde rattet ser du sjokkmoderne digitale instrumenter – og til høyre ­ en mellomstor berøringsskjerm. Null til hundre loves på knappe sju sekunder.

KATTEKLIMAKS: Kattedyret Jaguar transformeres med flere elektriske krefter enn en middels transformator.

Om du fortsatt er i tvil om du skal ødelegge – unnskyld: oppgradere – din E-type til strøm og glade ladedager, klinker Jaguar til med salgsbudskapet «Own the most beautiful electric car in the world».

SLEKTSTREFF: I 1969 slapp Peugeot sin 504 Coupé løs på verden. 49 år senere bestemte merket seg for å gjenopplive entusiasmen – ved hjelp av den elektriske kloningen e-LEGEND.

Peugeots legende 

På starten av 1970-årene hadde de fire, største franske bilprodusentene hvert sitt bud på sportslige kjøring. Simca stilte med snodigheten Matra Bagheera, Citroën med den futuristiske kolossen SM, og Renault-forhandlerne med Porsche-utfordreren Alpine. 

I 1969 slapp Peugeot sin stilfulle 504 Coupé/Cabriolet – en skarpt skulpturell pendant til Mercedes SL/SLC.

FRANSK ELEGANSE: I Peugeot sin 504 Coupé regnes blant verdens vakreste biler, og merket kapitaliserer på arven ved overgangen til strøm.

Mange lister disse bilene som Peugeots designmessige klimaks. Det hjalp ikke at fabrikken begynte produksjonen så tidlig som 1969 – og strakk den helt til 1983. Begeistringen fortsatte lenge etter at Peugeot 205 GTi – for første gang siden 1930-tallets avantgarde-Peugeoter – piffet opp merkevaren.

I vår tid har Peugeot børstet støv av 504 Coupé og kokt sammen slagordet #unboringthefuture. 

Resultatet lyder navnet e-LEGEND  og har ubeskjedent retroskall, ratt med raust dimensjonert trepynt, vanvittige velurseter og teppebelagte gulvflater.

Det loves bortimot 60 mil rekkevidde og stemmekommando på 17 språk – med svar innlest med designerens egen røst – alt tilrettelagt av systemet Soundhound. Men: viktigst av alt er Peugeots hint om at teknologi er trøtte greier ­uten en dæsj magisk merkehistorie.

FAMILIELIKHET: Den tredje og åttende utgave av BMWs berømte femmer har visse linjelekre likhetstrekk. Merket finsliper linjene slik Porsche gjør med sin rekke av 911ere.

BMW med Porsche-triks

BMW produserte sin tredje generasjon 5-serie – med internkode E34 – fra 1988 til 1995. For første gang bygget merket også en stasjonsvogn-utgave – fra 1991 til 1996, ­men den er ikke hovedpoenget vi her.

17 år etter produksjonsslutt, og fire modellgenerasjoner etter, slapp München-ingeniørene en elektrisk maskin som arver det heldige utseendet fra tipp-tipp-tipp ... forgjengeren.

TRYNEFAKTOR: BMW 5-serie fra 1988 og 2024 viser et slankt slektskap, også i front.

Den åttende utgaven av BMWs bestselger (i mange land) har fått renskårne linjer som skiller den fra det ellers ofte klumpete utseende trafikkbildet. Grillpartiet er mer ryddig enn på lenge – og det er spesielt C-stolpens hellende fasong som minner om 1980- og 1900-tallets vellykkede design.

De lettere retro-inspirerte linjene kommer akkurat i tide for å bråbremse inntrykket av BMWs sprikende designspråk. 

Den nye femmer’n bruker samme grep som Porsche med sin 911: Det er fullt mulig å konvertere det stiligste fra fortiden til nye behov – uten å se kjedelig ut.

GAMMELT NYTT: Helt siden 1957 har sifferet «500» betydd uhemmet lykke – og jevnt over gode inntekter – for Fiat.

Fiat: kos!

For fire år siden viste Fiat oss noe nærmest ingen andre har klart å hoste opp: En elektrisk bil med sjarm. 

Nærmere bestemt kokte fabrikken videre suppe på nytapningen av Fiat 500 fra 2007. I tillegg hev de inn en elektrisk motor som tar bilen omtrent 32 mil i hvilken som helst retning – på gode dager. Mulighet for foldbart stofftak og retro dashbord gjør 500e til et litt triveligere reisefølge enn mye annet.

Den listes med 1365 kilo egenvekt – mot tilsvarende 483 kilo for ur-500 fra 1957. Originalen ble en monster-suksess for Fiat, som skrudde sammen knøttet i hele 3.893.294 enheter, inntil midtveis på 1970-tallet.

Designeren Dante Giacosa mestret å stappe uante mengder kos innenfor knappe tre meter slengde. Selv etter 67 år har dagens 500e fortsatt nok sjarm til å forbli en bestselger. 

At Fiat planlegger en bensinversjon, ødelegger ikke den gode stemningen. Tidsånden tyder på at fossilbilene delvis er tilbake, og at det er rom for mangfold – inkludert en sjarmsterk skapning som selger godt på 1950-tallsdesign.

DØRÅPNER: Der mange fabrikanter tenker at elbil er en tvungen designnødvendighet, tenker Opel at det skal være vakkert – og litt frekt.

Opel tok opp tråden

Når Opels ingeniører og designere tenker strøm, skaper de en viss spenning. 

For 53 år siden eksperimenterte Rüsselsheim-fabrikken med sitt bensinikon Opel GT. Et tilfeldig eksemplar av de 103.463 produserte enhetene fra 1968 til 1973 fikk eldrift via to stykk Bosch-motorer som hver presset ut 118 hester.

Karosseriet fikk noen snasne, aerodynamiske modifikasjoner og hjulbuene ble kledd med deksler for ytterligere å krympe luftmotstanden.

Grunnen til at Opel ikke insisterte på å gå videre med prosjektet? Vel, bensin var fortatt hemningsløst billig og GTs rekkevidde bikket egentlig aldri 4,5 mil ...

FORLØPER: Få vet at Opel allerede i 1971 skodde en Opel GT med elmotorer.

Spol fram til 2021: Opel-gjengen demonterer en enslig 1973-modell Manta og kaller den Manta GSE ElektroMOD. Halen på navnet spiller på trenden «restomod», hvor bilklassikere oppgraderes med moderne teknologi og annen stæsj.

Den er ingen konseptbil, men en fullt kjørbar skapning som Opel tyner for alt den er verd – i markedsføringen av Mokka-e og Corsa-e. 

Eksteriøret er identisk med 1970-årenes original, med unntak av fronten som er ikledd Opels nye, tøffe tryne: Hovedlysenes enkle, grafiske uttrykk speiler logoens lyn.

LYKKE AV STÅL: Opel Manta GSE ElektroMOD har kreftene for å gjøre minst to personer glade.

Disse herlige bilentusiastene har vi allerede skrevet om – klikk på lenkene for å lese:

Audi – Hvem er det egentlig som kjører Audi?

Alfa Romeo – Nå snakker vi inderlig kjærlighet!

BMW – BMW for alle penga

Amcar-entusiastene – De som elsker amerikanerne

Tesla – «Tesla-eiere har blitt mobbeofre og skyteskive»

Skoda – Derfor digger nordmenn Skoda

Aston Martin – «Aston Martin er stil. Porsche er Frogner-Golf»

Opel – Nå gjør Vanja gamle Opel kult igjen

Mercedes-Benz Geländewagen – «Små biler er det verste jeg vet!»

Saab – Eldar Vågan byttet Saab mot brennevin

Porsche – Visst pokker kjører kvinnfolk Porsche!

Pickup – Her er Trygve Slagsvold Vedums aller største svakhet

MG – Den nye bilduellen med kinesisk eller engelsk MG?

Klassisk Citroën – Kong Haralds flørt med Citroën

Lexus – Toyotas lukusmerke lokker med kjentfolk

Lada – Er dette den verste bilen som finnes?

Ford Mustang – Denne rakkeren får nordmenn til å bestille elektrisk Mustang

Mini – Kjærester med bilen

Toyota Supra – Toyotas minst solgte får flest blikk

Julepyntede biler – Slik pynter vi bilene til jul

Elbil med høy kilometerstand og svært kort rekkevidde – Blodfans av kort rekkevidde

Subaru Forester – Er dette Norges aller kjedeligste (og beste) bil?

Polestar – «Polestar-eiere minner om tenåringer som vil ha den råeste mobilen»

Datsun – «Nye biler kneler lenge før Datsun tar kvelden»

Land Rover Defender – «Å kjøre Land Rover er som å gjøre noe gøy med en god venn»

Volvo 240 – Firkantet svenske er Norges mest omsatte bil noensinne

Gammel varebil – Eldre arbeidsbiler er den nye hytta!

VW-boble – Firehjulsdrift er for pyser!

Mercedes-Benz –«Du kan kjøre over fartsdumper i 80 uten å miste asken på cigaren»

Jeep – Jeep-folk trenger ikke varme i hyttegølvet

Morgan – «Morgan er en investering i egen helse»

Ferrari – «Porsche blir for dagligdags, sammenlignet med Ferrari»

Firkantet stasjonsvogn – Livet blir større med stasjonsvogn

VW Golf – Garantert gira på Golf

Cabriolet – Sure folk kjører ikke cabriolet

Honda – Vi var europamestere i å handle Honda

Volkswagen Type 2 –Folkevognbuss er kongen av kos

Lang campingvogn – For noen blir en campingvogn aldri lang nok

DeLorean – De kjører inspirasjonen til Tesla

Jaguar XJ – «Jaguar er populær blant folk med sans for det gamle imperiet»

17. mai-pyntede biler – Slik 17.mai-pynter vi bilene våre

Pimpede elbiler – Denne elbiltrenden gjør det gromt å kjøre grønt

Nostalgiske campere – Nå reiser nordmenn på klassisk camping

Toyota Corolla – Er dette Norges mest elskede hverdagsbil?

Trehjulinger – Verdens beste, verste biltype!

Vi som liker gromlyd – Muskelbiler gjør Bygde-Norge heitere

De som kjører med hund – Bikkje i bil er den beste reisekompisen

Saab Sonett – «Mange lurer på om den er en Porsche»

Vi som sover i bilen i sommer – «Bilen er hotellrommet med den beste utsikten»

Hardhausen Mercedes W123 – Er dette Norges mest seigliva bil noensinne?

Vi som fotografer biler i ferien – De morsomste feriebil(d)ene

Vi som kjøper tilbake vår første bil – Stadig flere finner igjen sin første kjærlighet

Vi som bruker bilen til hagehobby – I sommer har nordmenn kjørt halve hager hjem

Vi som raser rundt i Fords klassiker – De fyrrigste folka kjører Ford Capri

Vi som farter rundt i Fiat – Dyrker romantikk i italiensk hverdagsbil

Vi som kjører med gullfarga felger – Hele Norge pynter bilen med «gullsko»

Vi som kjører én meter lave sportsbiler – Høye SUV-er er for pyser!

Vi som ratter elbiler på bane – Nå invaderer elbilister racingbaner over hele landet

Vi som digger biler med skråstilte bakruter – Z-formet bakrute er tidenes barskeste bildesign

Vi som pynter antenna på bilen – Revehale er Norges frekkeste bilpynt

Vi som setter oss bak rattet i kjole – Flotte biler fortjener stilige sjåfører

Vi som elsker tilhengere – Tilhengerne er nordmenns aller kjæreste eie

Vi som elsker Citroën 2CV – Norges best likte snegle

Vi som digger gromme griller – Hvem har Norges mest grisefine grill?

Vi som rosemaler bilen vår – Rosemaling er den tøffeste måten å pynte bilen på

Vi som monterer svære ekstralys – Møt Norges mest blendende bilister

Vi som sverger til BMW E30 – Er dette BMWs skarpeste linjer noensinne?

Vi som tatoverer bilen på armen – Bilen som tatovering gjør at den varer livet ut

Vi som tyner veteranbilen på vinterføre – Gammelbil i kaldværet er het hobby for stadig flere

Vi som mesker oss med Mazda – Det fantes knapt makan til Mazda!

Vi som samler bilbrosjyrer – Disse bilbrosjyrene holder seg bedre enn bilene de skulle selge

Vi med genial 4x4 i eldre stasjonsvogn – Er amcar-4x4 eller tysk quattro morsomst på snø?

Vi som ratter rundt i nissedrakt – Nissens rekkevidde slår enhver elbil

Vi som digger 40-årsjubilantene BX og Sierra – Godt nytt år med fremtidsbilene fra 1982!

Vi som ratter Rolls-Royce – Nå unner nordmenn seg en real Rolls!

Vi som nyter nattkjøring – Kjør i mørket og se lyset!

Vi som liker biler andre synes er stygge – Er dette Norges peneste eller styggeste bil? [med avstemning!]

Vi som bruker vinteren på å mekke – Er mekking Norges største vinteraktivitet?

Vi som elsker vår Toyota RAV4 – Bilen er RAV, ruskende genial

Vi som liker Slottets kjøretøy – Kongehusets liv i biler

Vi som kjører med ski på taket – Skiboks er for pyser!

Vi som feirer Renault 5 – Da Renault kjørte fra Ferrari

Vi som tjuvstarter våren i kabriolet – Cab-sesongen starter før snøen har gått!

Vi som brenner for flammelakkering – Glem foliering – nå bestiller nordmenn flammelakk

Vi som humrer i Hummer – 1990-talls Hummer har alt elbiler mangler

Vi som vokste opp i Volvo – Da Volvos bakseter var halve Norges lekerom

Vi som mekker bilklubber for jenter – I disse bil­klubbene stoppes gutta i døra

Vi som kjører racing i Porsche 944 – Er dette Porsches mest undervurderte gull?

Vi som kjører påskegult hele året – I år blir påsken neongul

Vi som kjører Panda 4x4 – Norges minste firehjulstrekker er også den barskeste

Vi karer i Karmann Ghia – Bilen som får humøret og prisene til å stige

Vi som kjører 1950-tallet som livsstil – er 50-tallets biler de siste som var sexy?

Vi som koser oss på sportsbiltreff – Over tusen norske sportsbiler på én søndag

Vi som kjører rundt i hundreåringer – Vi feirer bilene som er hundre i år!

Vi som har blinket oss ut BMW i4 – BMW på strøm får bil­entusiastene til å gnistre

Vi som deltar på DS-treff – Citroën DS er skjønn­heten og udyret i ett

Vi som snikfotografer rikingenes biler – Rikfolks kjøre­tøy, en sight­seeing i smug

Vi som drar på Rolls-Royce-treff – har Rolls-Rolls-eierne Norges minst snobbete bilklubb?

Vi som diskuterer sportsbiler så grusen spruter – Du får tommel opp med Aston og finger’n med Ferrari

Vi som brisker oss med bryllupsbiler – se bryllups­bilene som nesten gruser kjolen!

Vi som liker gamle bensinstasjoner – var de Norges varmeste møte­plasser?

Vi som får bilen tatovert på armen – Slik beholder du drømmebilen livet ut

Vi som liker britiske eksentrikere og bilene deres – «Å kjøre fin bil er bra for sangstemmen»

Vi som braser rundt i Folkevogn-Buggy – «Beach buggy får 340 prosent flere tomler opp enn Ferrari»

Vi som beundrer Peugeot 504 – Er dette verdens mest uslitelige, franske bil?

Vi som skravlet om bil i ferien – Hvilke morsomme biler ble du kjent med i sommer?

Vi som kjører BMWs «stygge andunge» – Ungdom kan si: Se på den schtøgge BMW-en!

Vi som kjører russisk – Min Volga var KGBs favorittbil

Vi som kler oss i mote fra bilens årgang – Hårrullene ga oss pallplass i billøpet

Vi som kjører Norges sjeldneste biler – de har Norges eneste bil i sitt slag

Vi som kjører rampete biler – bygg om bilen og få halve Norge som venner

Vi som elsker Ekebergmarkedet – Norges mest kaotisk spennende bruktmarked for bilfolk?

Vi som smykker oss med Opel – produserte det dølleste bil­merket de deiligste formene?

Vi som vil ha elbiler med sjarm – Da jeg fikk se fargen, ble livet mitt snudd opp ned

Vi som nyter siste tur før vinterlagring – blir siste kosetur før vinteren den fineste?

Vi som tar vare på slektsbilen – biler som alltid har vært i familien, er de beste

Vi som er godt vant med Wankel – har nordmenn med Wankel-biler landets mest problem­frie bilhold?

Vi som elsker Oslo Motor Show – Norges største, feteste fest for bilnerder

Vi som elsker svære elbiler – Ja den er vulgær, men samtidig rålekker

Vi som duller med Duett – er dette den mest Volvoete av alle Volvoer?

Vi som svinger oss i Seville – hva sier denne Cadillacen om sin berømte eier?

Vi som kjører kompakt, tysk toppklasse – da Mercedes slapp luksus løs på folket

Vi som julepynter med wunderbaum – lukter ille og ser ille bra ut

Vi som kun kjører på usaltede vinterveier – du blir imot salting når du ser disse hvite veiene

Vi som feirer jul i garasjen – det egentlige (nisse)verkstedet

Vi bil­elskere som blir 23 i 2023 – Noe eget å kjøre bil som er dobbelt så gammel som meg

Vi som tar ting inn i bilen, men ingenting ut – er bilen Norges største lagerplass?

Vi som kjører hjem egen ved – full bil med ved kløyver strøm­regningen

Vi som trives best med rene linjer – Lekre linjer kommer igjen når SUV-enes tid er forbi

Vi som gillar Saab 900 – er dette siste svenske med attityd?

Vi som lurer oss inn på lukkede bilsamlinger – er dette Norges mest under­holdende bilsamling?

Vi som mener lykken er Lancia – overlever all djevel­skap, også norske veier

Vi som gir elbilene humoristiske kallenavn – elbilen blir gladere med et frekt kallenavn

Vi som er nysgjerrig på Møllers bilsamling – historisk bilsamling til å bli ung i hodet av

Vi som feirer Peugeot 205 «40 år» – Peugeot 205 er tidenes beste småbil

Vi som får veteranfordeler – de kjører bruksbiler som plutselig ble veteraner

Vi som stadig stopper på rasteplasser – beste med den norske bilturen? Rastepausen!

Vi som forguder «gubbebiler» – her er gubbebilene i våre hjerter

Vi som møter våren i 911 – nå skal manges våte drømmer ut på (nesten) tørre veier

Vi som påske-transporterer oss smart – her er påsketrafikkens mest kreative framkomstmidler

Vi som digger utskjelte, engelske biler – «Norske bilister er engstelige for å skille seg ut»

Vi som omfavner særnorske bestselgere – 10 biltyper nordmenn elsket før Tesla-alderen

Vi som nyter veteranbilen i vårsola – «Jeg har gledet meg til å ta ut bilen siden nyttår»

Vi som får maks bilmoro ut av minst mulig – «Jeg har null penger, men råd til denne»

Vi med kjøretøy for showets skyld – vi reiser selvsagt til bruktmarked i veteranbil

Vi som skal på fransk bildag – ingen biler er mer frekt sjarmerende enn de franske

Vi som iler til italiensk biltreff – italienske biler er så pene at det gjør vondt

Vi som sporter i sportsbil – en spik, spenna sportsbil gir livet mer fart

Vi som orker enda et Opel-treff – Opel-menneskene med en dråpe sport i blodet

Vi som feirer Porsches 75 år – denne feiringen opplever du bare én gang i livet

Vi med elbil pluss veterankjøretøy – elbilistene som må ha veteran for å leve

Vi som besøker biltreff på et jorde – veteranbilene som gjør fremmede til venner

Vi som tøffer oss med klær og bil – er dette Norges stiligste bilister?

Vi som nyter senka Nissan – de kjører bilene som nesten bare finnes i dataspill

Vi som kjører USA-bil den 4. juli – her går startsstreken for Norges største amcar-fest

Vi som gifter oss i elbil – er dette blitt Norges mest populære bryllupsbil?

Vi som bruker fritiden i militærbiler – dette er det rareste du kan kjøre som er lovlig

Vi som koser oss med tidlig Corvette – det kuleste du kan kjøre med hatt

Vi som rocker opp Folkevogner – her er regelen å komme raskest i mål på 402 meter

Vi som makser med Mini-påfunn – størst av alt er Mini

Vi som liker skrikende farger – nordmenn er ikke så grå som ryktet vil ha det til

Vi som er innbitt merketrofaste –derfor kjøper vi samme merke om og om igjen

Vi som roter rundt på «Porsche-festivalen» – her får 10.000 nordmenn kjørt seg på Porsche-party

Vi som treffes på hverdager – Facel Vega gjør norsk asfalt stilig på en torsdag

Vi som elsker modellbiler – her er bilene ingen blir sinte på!

Vi som liker lyden av totaktere – Den har egentlig en forstørret mopedmotor

Vi som lager k(a)os i Bogstadveien – er dette Norges heftigste stripe for luksusbil-fesjå?

Vi som tar biltreffet ved kroa – hyggetreff i høst­kulda gir varme for vinteren

Vi som digger digre biler – denne fete amerikaneren er lettere enn en ny Tesla

Vi som besøker bilmessen for å skravle – på Norges største bil­messe er praten like viktig som bilene

Vi som savner ungdomsbilen – slike gjensyn får voksne menn til å grine

Vi som kjører tøff stil og bil – da sveisen var like barsk som en Toyota Celica

Vi som pimper elbilen – gøy å glede andre med min syke hobby

Vi som vintervarmer oss med bilprat – er linjene til Camaro heitere enn Mustang?

Vi som vil Volvo PV vel – denne Volvoen blir ikke eldre, bare penere

Vi som ønsker oss bil-jul – topp 15 bil­typiske jule­gaver du kan få (eller gi)

Vi som liker fortidens framtidsbiler – de lekreste bilene får du ikke kjøpt

Vi som feirer Golfs 50 år – oj, Golfen din kunne sett vilt annerledes ut

Vi som ser på biler i TV-serier – «Makta» valgte Alexanders bil

Vi som krymper bilholdet – små firehjuls­trekkere gir godt grep om humøret

Vi som elsker gamle traktorer – er gammeltraktorene Norges nye Volvo 240?

Vi som kjører et ukjent merke – er dette Norges minst kjente biler?

Vi som prater og ler høyt på elbilmesse – hva skal med apper når vi kan snakke med folk?

Vi som har medfødt bilinteresse – i disse familiene er bilgalskapen arvelig

Vi som solgte drømmebilen – er dette den type skilsmisse nordmenn angrer mest på?

Vi som har hatt barsk bil – «Den viste seg å være sveiset sammen av to biler»

Vi som tar lappen med manuelt gir – dreper automatgir nordmenns følelsesliv?

Vi som sosialiserer med bil – er veteranbil Norges mest populære fritidsaktivitet?

Vi som deler bil, glede og sorger – er dette Norges verste biler og beste ungdom?

Vi som samles til beltebil-treff – er dette Norges mest elskede bil uten hjul?

Vi som elsker bakgårdsbiler – se nordmenns skjulte bil-moro

Vi som feirer «Mustang 60 år» – Mustang-mennesker er de beste festløvene

Vi som liker kabriolet-folk – se opp for landeveiens cruiseturister!

Vi som kombinerer bil og rock – her er stedet der bilene har farger!

Vi som liker markeder OG veterankjøretøy – er det gjenbruk å kjøre bestefars bil?

Vi som er publikum på sportsbiltreff – Norges sports­biler parkert på én plen

Vi som deltar på «Fjordluft» – da Aksel Lund Svindal kjørte slalåm mellom to hundre klassikere

Vi som liker biltreff i åkeren – du vet du er ung når du liker gamle biler

Vi som liker svensk bil-humor – er dette Volvos mest respektløse reklamepåfunn?

Vi som utforsker fransk bilkultur – «den er tysk ... eller, nei ...?»

Vi som dyrker svinger – rette veier føles helt feil for disse folka