LADEHYBRID: MG lanserer sin andre bil i Europa. Ladehybriden er klar i januar.
LADEHYBRID: MG lanserer sin andre bil i Europa. Ladehybriden er klar i januar.

MG lanserer ladbar hybrid:

Holder prisen hemmelig

Det mest interessante med den nye ladehybriden til kinesiske MG, er prisen. Men den er hemmelig.

Publisert Sist oppdatert

MG EHS

  • Rekkevidde strøm: 52 km
  • Motor: Bensin på 162 hk og elektrisk på 122 hk. Total systemeffekt, 258 hk
  • 10-trinns automat
  • Forhjulsdrift
  • Lengde/bredde/høyde (cm): 457/187/166
  • Bagasjerom: 448 liter
  • Hengervekt: 1500 kg
  • Bakkeklaring 14,5 cm
  • 0–100 km/t 6,9 sek

MG lanserer nå sin andre modell i Europa. Ladehybriden EHS etterfølger helelektriske ZS EV, som det allerede er solgt over 3300 av her i Norge.

Det gjør den rimelige kineseren til Norges åttende mest solgte bil ved utgangen av november, den sjuende mest solgte blant elbilene.

Det er ikke så mange ladehybrider med tohjulstrekk på markedet. Men Ford Kuga og Citroën C5 Aircross er to opplagte konkurrenter for MG EHS.

Pris kommer senere

C5 leveres i to utstyrsversjoner til 390.000 og 420.000 kroner. Kuga leveres i tre utstyrsversjoner fra 450.000 til 507.000 kroner.

På spørsmål til MG-importøren i Norge om pris på den nye ladehybriden, blir vi henvist til en pressemelding der det står at prisen vil bli klar i løpet av desember.

<span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">448 LITER:</span> Bagasjerommet holder i det daglige, men vil nok for noen være i snaueste laget på de større ferieutfluktene.
448 LITER: Bagasjerommet holder i det daglige, men vil nok for noen være i snaueste laget på de større ferieutfluktene.

Likner Kuga

Utseendemessig er den nye ladehybriden et klart løft sammenliknet med den litt merkelig proporsjonerte ZS EV.

Generelt har nykommeren mange fellestrekk med den nevnte konkurrenten Ford Kuga, mens fronten virker inspirert av Mazda CX-5, og vinduslinjene av Renault Kadjar.

<span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">TRADISJONELT:</span> Interiørmessig ser det meste logisk og brukervennlig ut, i en stil vi er blitt vant til fra asiatiske produsenter.
TRADISJONELT: Interiørmessig ser det meste logisk og brukervennlig ut, i en stil vi er blitt vant til fra asiatiske produsenter.

Fire farger

Modellen kommer i utstyrsversjonene Luxury og Comfort, som vi kjenner fra den mindre elbilen. Den blir tilgjengelig med fire karosserifarger (svart, hvit, rød og sølv) og to interiørfarger.

  • Øvrige tekniske fakta kan du lese om i boksen øverst i saken.