AS-1 fra lavprisutfordreren Nankang finnes også i dimensjoner tilpasset personbiler. Dessverre presterer budsjettdekket dårligst når behovet for godt grep er størst.
På våt asfalt er det bare terrengdekket fra Continental som har lengre bremselengde og er dårligere på vannplaning enn Nankang.
AS-1 har testens dårligste sidegrep på våt og svingete vei, og på manøvreringsbanen er dekket overstyrt. Bakhjulene mister grepet først og gjør at bilen får en lite hyggelig skrens.
Dekket oppfører seg bedre på tørr vei, men AS-1 har dårligere svinggrep og styrepresisjon enn konkurrentene.
Det plasserer Nankang nest sist i testen, med knapp margin til terrengdekket.
Nankang AS-1
43 poeng
Last- og hastighetsindeks:100W
Fakta
Produksjonsland:KinaProduksjonsdato:17/12 2018
Det kinesiske budsjett-dekket faller gjennom i nesten alle kategorier.
Dekket har disse plasseringene i de åtte enkeltdisiplinene (klikk på lenken for å komme til siden med mer omtale av resultatene i hver av kategoriene):