LITT MINDRE: Prisen er den samme, men bagasjerommet mindre når RAV4 kommer som ladehybrid.
LITT MINDRE: Prisen er den samme, men bagasjerommet mindre når RAV4 kommer som ladehybrid.

Siste detaljer om RAV4:

Krymper bagasjerommet 10 prosent

AMSTERDAM (Motor): Toyota har ambisjoner om å gjøre den nye ladbare RAV4 til landets mest selgende SUV. Tirsdag kom den siste detaljen om bilen: Bagasjerommet blir på 520 liter, ned fra 580.

Publisert Sist oppdatert

DETTE ER SAKEN: Toyota RAV4 kommer som ladehybrid i 2020, med de første kundebilene til levering i september.

SUV-en RAV4 har vært en stabil storselger for Toyota, men i ladbar versjon åpner det seg et nytt segment i et marked hvor Mitsubishi Outlander har dominert stort.

Prisen er omtrent som dagens hybridmodeller (starter på 468.000 kroner), men når batteriet kommer inn forsvinner avgiftene bort. Dessverre ryker litt av plassen også.

Dagens RAV4 har et bagasjerom på 580 liter, mens ladehybriden får 520 liter.

– Med CO2-utslipp på 29 g/km kommer den uten avgifter, men med batteriet er det en vesentlig dyrere bil å produsere, sier Espen Olsen, informasjonssjef i Toyota Norge.

Anslått rekkevidde på strøm er gode 65 km.

Annonseblokk (Motor.no_blokk_1)
Powered by Labrador CMS