VELKOMMEN: De første Audi Q4-bilene i importørhavna på Bekkelaget i Oslo mandag.
VELKOMMEN: De første Audi Q4-bilene i importørhavna på Bekkelaget i Oslo mandag.

Q4 e-tron endelig i Norge:

Nå ruller Audi Q4 til kamp blant folke-SUV-ene

I dag trillet de første kundebilene av Audi Q4 e-tron på norsk jord. – Responsen siden vi viste bilen i april har vært helt enorm, sier Elin Sinervo i Audi Norge.

Publisert

Audi Q4 e-tron er de fire ringenes svar på Skoda Enyaq og VW ID.4, biler i en modellklasse hvor det er stadig flere gode alternativer å velge mellom.

Bilen er bygget samme plattform (MEB) og har samme mål som konsernsøsknene. Du kan lese mer om likheter og ulikheter mellom de tre på denne lenken.

Q4 e-tron starter på 399.900 kroner, men er gjennomgående høyere priset. Bilen kommer i tre utgaver både e-tron og Sportback e-tron: Q4 35 e-tron, Q4 40 e-tron og firehjulstrekkeren Q4 50 e-tron quattro.

– Vi forventet god respons på bilen, da Q4 e-tron leverer på det som er viktig for norske bilkjøpere, men det er tydelig at Q4 e-tron og Q4 e-tron Sportback virkelig har truffet de norske kundene, sier Sinervo.

Som storebror Audi e-tron kommer Q4 e-tron med de beste ladeegenskapene: Opptil 130 km på 10 minutters hurtiglading. Bilen kommer med inntil 520 km rekkevidde.

PS: Vi kommer tilbake med prøvekjøring og test av bilen i midten av juni, når de første modellene er klargjort.

<span class="font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">GOD PLASS:</span> Innvendig kupémål er 183 cm, noe som betyr at plassen inne kan sammenliknes med den betydelig større Q5.
GOD PLASS: Innvendig kupémål er 183 cm, noe som betyr at plassen inne kan sammenliknes med den betydelig større Q5.