HELT NY: Peugeot 308 i stasjonsvognutgave bør appellere til mange nordmenn.

Ladbar Peugeot 308 stasjonsvogn:

Modellen som kan friste deg vekk fra en SUV

Det er mange gode grunner til å kjøpe en SUV. Med nye Peugeot 308 stasjonsvogn dukker det også opp noen gode grunner til å la være.

Publisert

Med mindre du må ha firehjulsdrift, er det kanskje vel så fristende med en bil med spenstigere kjøreegenskaper, lengre rekkevidde på strøm, like god bagasjeplass, lekrere utseende – og lavere pris?

Nye Peugeot 308 kommer som stasjonsvogn i starten av 2022. For det norske markedet er de to ladehybridene med 225 eller 180 hester mest interessant. Oppgitt rekkevidde på strøm er henholdsvis 59 og 60 kilometer.

Bagasje som ID.4

Og like viktig for mange:

  • Bagasjevolumet i ladehybriden er 548 liter (608 på bensin- og diesel uten ladeteknologien). Det er et par liter bedre enn for eksempel helelektriske VW ID.4. Altså romslig.
LADES: Fulladet skal en 308 klare seks mil på strøm under gode forhold. Vår erfaring er at Peugeots modeller holder det de lover.

Lavere støy

Så er det selvsagt et spørsmål om smak:

Peugeot viderefører sitt karakteristiske designuttrykk både utvendig og innvendig. Best av alle, etter Motors oppfatning.

Peugeot hevder også at det er lagt stor vekt på å redusere støynivået, med blant annet tykkere glass i siderutene.

– 308 SW leverer igjen på utseende, utstyr, teknologi og kjøreglede. 308 er første modell med ny logo, og i høyeste grad en del av Peugeots elektriske fremtid. Den blir en viktig modell for Peugeot i årene som kommer, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen.

ELEGANT: Peugeot er flinke til å blande eleganse med sportslighet i designuttrykket. 308 er vellykket fra alle vinkler.