PARKERTE DOBBELT: Siden den ene betalingsregistreringen ble avbrutt, ble det bot.

BMW-fører:

Ville betale for to plasser og stå slik – fikk bot

Han hadde tilsynelatende en god plan, eieren av denne BMW-en. Likevel ble det parkeringsbot.

Publisert Sist oppdatert

Trange parkeringshus er noe de fleste av oss misliker. Også eieren av denne BMWen i 3-serien.

Da han parkerte i Håkonsgaten parkeringshus i Bergen en mandagskveld i mars i år, bestemte han seg derfor for å parkere på skrått over to plasser – og betale for to plasser.

Men det ville ikke Easypark-appen være med på.

Etter at han registrerte den ene plassen og deretter skulle betale for neste plass, ble den første parkeringen automatisk avbrutt.

Da parkeringsbetjenten fra Aimo park kontrollerte knappe to timer senere, var det dermed aktiv betaling bare for én plass – og bot ble lagt under vindusviskeren.

Ikke mulig

Da BMW-eieren ble klar over dette, klaget han til Parkeringsklagenemnda over at det ikke var mulig å betale med Easypark-appen for to plasser. Men der fikk han ikke medhold.

Både parkeringsselskapet Aimo park og Parkeringsklage­nemnda forklarer at man i slike tilfeller må betale for den ene parkeringen med appen, og den andre på automat, eller kontakte parkeringshuset som kunne ordnet betaling for begge plasser.

(artikkelen fortsetter under annonsen)

Fattig trøst

Siden BMW-eieren parkerte skrått over to plasser, har han brutt parkeringsforskriften om at man skal parkere innenfor oppmerket felt.

Dermed ble det 660 kroner i bot.

Men trøsten for BMW-eieren må være at med slik parkering var det i hvert fall ingen andre biler som kunne parkere kloss opptil hans bil …