Trange parkeringshus er noe de fleste av oss misliker.
Også eieren av denne BMWen i 3-serien.
Da han parkerte i Håkonsgaten parkeringshus i Bergen en
mandagskveld i mars i år, bestemte han seg derfor for å parkere på skrått over
to plasser – og betale for to plasser.
Men det ville ikke Easypark-appen være med på.
Etter at han registrerte den ene plassen og deretter
skulle betale for neste plass, ble den første parkeringen automatisk avbrutt.
Da parkeringsbetjenten fra Aimo park kontrollerte knappe
to timer senere, var det dermed aktiv betaling bare for én plass – og bot ble
lagt under vindusviskeren.
Ikke mulig
Da BMW-eieren ble klar over dette, klaget han til
Parkeringsklagenemnda over at det ikke var mulig å betale med Easypark-appen
for to plasser. Men der fikk han ikke medhold.
Både parkeringsselskapet Aimo park og Parkeringsklagenemnda
forklarer at man i slike tilfeller må betale for den ene parkeringen med appen,
og den andre på automat, eller kontakte parkeringshuset som kunne ordnet
betaling for begge plasser.
(artikkelen fortsetter under annonsen)
Annonse
Fattig trøst
Siden BMW-eieren parkerte skrått over to plasser, har han
brutt parkeringsforskriften om at man skal parkere innenfor oppmerket felt.
Dermed ble det 660 kroner i bot.
Men trøsten for BMW-eieren må være at med slik parkering
var det i hvert fall ingen andre biler som kunne parkere kloss opptil hans bil …