FIKK GLADMELDING: Ekteparet Inger Frøyland og Arne Haugland.
Foto: PRIVAT
Etter konkurs:
Produsenten sørger for bobil-reparasjon
Bobilprodusenten tar ansvar og sørger for at bobileierne får reparert bobilen sin.
I vinter skrev Motor om Arne Haugland og kona Inger, som
fikk bobildrømmen ødelagt av den store konkursen i bobil- og campingvognkjeden
Tellus.
Det var blitt påvist omfattende fuktskader på den knapt
tre år gamle bobilen til ekteparet. Men da forhandleren er konkurs, har de
ingen å rette kravene sine mot.
I motsetning til i resten av bilbransjen er det
forhandlerne som har garanti- og reklamasjonsansvaret for bobilene.
Nå kan imidlertid nettstedet Bobilverden
melde at produsenten Rapido tar ansvar, og sørger for rask og kostnadsfri
reparasjon av bobilen til ekteparet hos forhandleren Bobilsenteret i Namsos.
– Dette er helt fantastisk, sier en overveldet Arne
Haugland til nettstedet Bobilverden,
når han får vite om den uventede løsningen.
En ny fuktkontroll av bobilen til ekteparet viser også at
fuktskadene ikke er så omfattende som tidligere undersøkelser har tydet på.