FIKK GLADMELDING: Ekteparet Inger Frøyland og Arne Haugland.

Etter konkurs:

Produsenten sørger for bobil-reparasjon

Bobilprodusenten tar ansvar og sørger for at bobileierne får reparert bobilen sin.

Publisert

I vinter skrev Motor om Arne Haugland og kona Inger, som fikk bobildrømmen ødelagt av den store konkursen i bobil- og campingvognkjeden Tellus.

Det var blitt påvist omfattende fuktskader på den knapt tre år gamle bobilen til ekteparet. Men da forhandleren er konkurs, har de ingen å rette kravene sine mot.

I motsetning til i resten av bilbransjen er det forhandlerne som har garanti- og reklamasjonsansvaret for bobilene.

Nå kan imidlertid nettstedet Bobilverden melde at produsenten Rapido tar ansvar, og sørger for rask og kostnadsfri reparasjon av bobilen til ekteparet hos forhandleren Bobilsenteret i Namsos.

– Dette er helt fantastisk, sier en overveldet Arne Haugland til nettstedet Bobilverden, når han får vite om den uventede løsningen.

En ny fuktkontroll av bobilen til ekteparet viser også at fuktskadene ikke er så omfattende som tidligere undersøkelser har tydet på.