UTGÅENDE VARIANT: Bildet viser Mazda 6e – les mer om den nederst i artikkelen.

Bort med «3D»:

Nå endrer Mazda denne logoen

Nytt, finpusset design blir snart tatt i bruk.

Publisert Sist oppdatert

Autoguide fanget opp en patentsøknad allerede i juli og har nå fått det bekreftet: Mazda justerer logoen. 

Det er uvisst når det nye, oppdaterte designet blir implementert for fullt, ifølge samme kilder vil den eksisterende og den nye bli brukt side om side i en periode.

SLIK SER DEN NYE UT: Mazdas logo.

Det er ingen revolusjon Mazda kommer med, snarere en flat 2D-versjon av den «skulpturerte» 3D-logoen som har fulgt selskapet siden 1997.

Nyvinningen er plukket opp av en rekke japanske nyhets­steder, som Nikkei, og også av Carscoops – som mener å vite at Mazda gjør dette fordi et enklere, skarpere design gjør seg bedre på den plattformen folk flest får nyhetene sine nå. Altså på telefoner, eventuelt data­skjermer.

Mazda er ikke blant bilprodusentene som har tviholdt på sine opprinnelige ideer i logo-sammenheng. Ta en titt her hvis du er interessert i utviklingen gjennom mer enn 100 år.  

Under kan du lese om den neste modellen fra Mazda: