Går for mangfold:
Sliders og søte kaker hos Esso
Når du har gått forbi plakatene på utsiden som reklamerer for sliders (små burgere) og alle kaker til 44 kroner, blir du møtt av en stor hylle med fersk frukt og nøtter.
Her er det billigere jo mer frukt du kjøper, og det er gratis hvis du kjøper et kampanjeprodukt. Men det er det ingen i disken som forteller oss, og vi aner ikke hva et kampanjeprodukt er for noe.
- Vi er opptatt av å tilby våre kunder et bredt utvalg av mat og drikke for folk i farten og ønsker å ta en posisjon på sunnere alternativer, i tillegg til de produktene våre kunder er vant til å finne som burgere og pølser. Vi ønsker at våre kunder skal ha et mangfold av produkter å velge mellom, sier Michelle Dante, markedssjef for Deli de Luca.
- Derfor har vi også to størrelser på salatene. Du kan velge salatvarianter til 49 kroner eller til 25 kroner så du kan spise den ved siden av burgeren som et alternativ til pommes frites. Kjøper du salat, får du også rabatt på Isklar. I tillegg har vi valgt å synliggjøre næringsinnhold, allergener og «fri for» symboler på alle våre retter, både emballerte og uemballerte varer. Dette er med på at kunden skal kunne ta et bevisst valg hos oss. Vi ønsker i tillegg å oppfordre kundene våre til å ta med frukt til våre menyer, og man får gratis frukt ved kjøp av et kampanjeprodukt.
Les også: Ingen bønn for bensinstasjonkaffen
- Det var det ingen som fortalte oss, og vi skjønte heller ikke hva et kampanjeprodukt var for noe?
- Det er kanskje ikke så lett å skjønne, men våre medarbeidere skal informere om våre kampanjeprodukter som skal være gode tilbud til våre kunder. I ditt tilfelle skulle du ha fått gratis frukt da du kjøpte sliders. Vi vil fortsette å utvikle de sunnere alternativene vi har - som salater, wraps, yoghurt og smoothie – også de som lages dagsferske i butikken. Vi har grove pølsebrød og burgerbrød, og jobber i tillegg med sunnere alternativer innen andre kategorier, uten at jeg kan gå i detalj om det ennå, sier Michelle Dante.