KINESISK SKUFFELSE: Landsail Winter Lander
KINESISK SKUFFELSE: Landsail Winter Lander

Ikke for barske, norske forhold

Landsail Winter Lander

Dette kinesiske dekket fungerer mer som et mellom-europeisk vinterdekk enn et dekk for barske, norske vinterveier.

Publisert Sist oppdatert

Landsail Winter Lander

65 poeng

Dette kinesiske dekket fungerer mer som et mellom-europeisk vinterdekk enn et dekk for barske, norske vinterveier.

Fakta

  • Produksjonsland: Kina
  • Produksjonsdato: 2016-02-29T00:00:00+00:00
  • Hastighetsmerking: H
  • Lastindeks: 91
  • Innside/utside: nei
  • Rotasjonsretning: ja
  • Pigger: nei
    • Snø

      • Akselerasjon: 7
      • Bremselengde: 8
      • Kjøreegenskaper: 8

      Is

      • Akselerasjon: 7
      • Bremselengde: 5
      • Kjøreegenskaper: 7

      Tørr asfalt

      • Bremselengde: 9
      • Kjøreegenskaper: 7

      Våt asfalt

      • Bremselengde: 9
      • Kjøreegenskaper: 9

      Annet

      • Støy: 9

Det vil si: Dekket bremser dårlig på is og slipper lett sideveis, noe som gir en utrygg kjørefølelse.

Slik er det også på snø.

Der bremser og akselererer dekket dårlig. På våt og tørr asfalt er imidlertid dekket i sitt ess. På dette underlaget bremser og kjører Landsail bedre enn alle.

Slik gjennomføres vinterdekktesten!

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.