I-Pace-eiere kan trykke på en knapp for å få råd:
Eksperten er oppe døgnet rundt
En norsktalende ekspert er bare et knappetrykk unna når som helst på døgnet du måtte trenge assistanse i din Jaguar I-Pace.
Dagens høyteknologiske biler har så mange finesser at instruksjonsbøkene minner om mursteinsromaner. Kontrasten til papir og stein, er mildt sagt stor når Jaguar lanserer det de kaller «I-assistance».
Kort og godt:
Kjører du en I-Pace og har spørsmål om bilen eller teknologien, så er det bare å trykke på en knapp over frontruta. Da får du svar fra en rådgiver som er spesialutdannet på I-Pace.
Jaguars skandinaviske presse- og PR-manager Søren Hyltoft er nesten like tilgjengelig – og svarer dette på Motors spørsmål om åpningstider og språk:
– Det er 24/7 og de snakker flytende norsk.
Les også: Tesla Model X eller Jaguar I-Pace – her er vår dom
Han nevner noen relevante spørsmål:
- Hvorfor får jeg ikke en rekkevidde på 470 km med I-Pace, hvordan kan jeg forbedre dette? Jeg er parkert på en offentlig ladestasjon, hvilken kabel skal jeg bruke, og hvordan kobler jeg den til?
- I-Pace informerer om at en programvareoppdatering er tilgjengelig. Hva innebærer dette, og hvordan utfører jeg oppdateringen?
- Hvordan parer jeg telefonen min med I-Pace?
Les også: Skal styre elbilen fra mobilen
Et av fire land
– Jo mer komplekse bilene blir og jo flere funksjoner de har, desto større kan behovet for hjelp bli. Derfor er det fantastisk at våre norske I-Pace-kunder har den unike muligheten til å komme direkte i kontakt med en rådgiver som kan svare på spørsmål, sier Hyltoft.
Norge er foreløpig et av fire land som kan tilby denne tjenesten i I-Pace.