RIMELIG: Gislaved Nord Frost 200
RIMELIG: Gislaved Nord Frost 200

Rimelig trøbbel på is

Gislaved Nord Frost 200

Gislaved er et noe rimeligere dekk i sortimentet til Continental.

Publisert Sist oppdatert

Gislaved Nord Frost 200

77 poeng

Gislaved er et noe rimeligere dekk i sortimentet til Continental.

Fakta

Produksjonsland:Tyskland Produksjonsdato:26/10 2015 Hastighetsmerking:T Lastindeks:94 Innside/utside:nei Rotasjonsretning:ja Pigger:130

Snø

Akselerasjon:8 Bremselengde:9 Kjøreegenskaper:8

Is

Akselerasjon:8 Bremselengde:7 Kjøreegenskaper:8

Tørr asfalt

Bremselengde:6 Kjøreegenskaper:8

Våt asfalt

Bremselengde:7 Kjøreegenskaper:8

Annet

Støy:7

Det har fått flere pigger enn tidligere, men er likevel blant de dårligste piggdekkene på is.

På snø er det en god del bedre, både på bremsing og banekjøring.

Dekket gir bra stabilitet og sidegrep og føles derfor ganske trygt å kjøre. I tillegg er dette det mest stillegående piggdekket sammen med Pirelli.

Slik gjennomføres vinterdekktesten!

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.