RIMELIGERE: Kia tilbyr nå en Kia EV6 med mindre batterpakke, som er 20-30.000 kroner rimeligere.

Ny innstegsversjon:

Reduserer pris og rekkevidde på Kia EV6

Kia er foreløpig siste produsent som senker seg ned et hakk på rekkevidde og effekt – og dermed pris – for å nå nye kundegrupper.

Publisert Sist oppdatert

I forrige uke gjorde både Polestar og Volvo det samme, etter at Tesla startet konkurransen ved å sette ned sin bakhjulsdrevne Model 3 Standard Range Plus til 349.000 kroner.

  • Den noe større Kia EV6 får nå en startpris på 419.900 kroner med bakhjulsdrift og utstyrsnivået Active.
  • Modellen med firehjulsdrift starter på 439.900 kroner.

Disse modellene har da en batteripakke på 58 kWt. De allerede lanserte modellene av Kia EV6 har et større batteri på 77,4 kWt.

  • Startprisen på den kraftigere modellen er henholdsvis 439.900 (bakhjulsdrift) og 469.900 (firehjulsdrift) med den samme utstyrspakken.

Dette utstyrsnivået lanseres også i disse dager, og blir dermed den rimeligste av totalt fire pakker.

SPENNENDE: Kia EV6 kommer på norske veier i løpet av høsten. Nå er også modellutvalget blitt større.

Her inngår blant annet vegansk skinn, 12 måneders Ionity abonnement, oppvarmet ratt, og oppvarmede for- og bakseter, samt trådløs oppdatering av prorgramvare.

Kia er sparsomme med tekniske data om den nye modellen. Blant annet oppgis ingen offisielle rekkeviddetall med det mindre batteriet.

Men vi tipper det ligger i området 350 (firehjulsdrift) til 380 kilometer (bakhjulsdrift).

NYTT FJES: Denne lyssignaturen blir det garantert en del av på norske veier framover.