NORGESBIL: VW ID.4 er blir lansert i slutten av 2020, og har de fleste egenskaper nordmenn etterspør: SUV-form, firehjulsdrift, stort bagasjerom og hengerfeste.
NORGESBIL: VW ID.4 er blir lansert i slutten av 2020, og har de fleste egenskaper nordmenn etterspør: SUV-form, firehjulsdrift, stort bagasjerom og hengerfeste.

VW ID.4 får firehjulsdrift og stort bagasjerom:

Varsler startpris godt under 400.000 kroner

Volkswagens neste heleelektriske modell er definitivt tilpasset nordmenns tradisjonelle ønsker. Foreløpige signaler tyder på at den også passer lommebøkene våre.

Publisert Sist oppdatert

DETTE ER SAKEN: VW ID.4 får firehjulsdrift, 550 liter bagasjerom, hengerfeste og rundt 50 mils rekkevidde.

Scott Keogh, administrerende direktør i VW i USA, sier til Automotive News at ID.4 vil komme på det amerikanske markedet med en pris på rundt 40.000 dollar.

Disse anslagene pleier å stemme godt overens med prisene på de avgiftsfrie norske elbilene.

Da snakker vi altså om en startpris her hjemme på godt under 400.000 kroner for en bil med bakhjulsdrift og trolig den mellomste batteripakken på 62 kWt som VW introduserer i sine elbiler.

Den skal gi en rekkevidde på 420 kilometer i ID.3, litt mindre i større og tyngre ID.4.

Les også: «Elbiler? Det finnes ingen etterspørsel»

Over 500 km?

La oss anslå at du må legge på i overkant av 100.000 for å få en godt utstyrt versjon med firehjulsdrift og hengerfeste (1600 kilo) og den største batteripakken på 83 kWt, som vil gi en rekkevidde på godt over 500 kilometer. 

En svært god pris det også.

For oss kunder vel å merke, ikke konkurrentene.

ID.4 bygges på samme plattform som ID.3, men blir større i alle retninger. Konsernsøsken Skoda Vision har identiske tekniske spesifikasjoner, og blir naturligvis en lei konkurrent.

Det samme blir nylig lanserte Ford Mustang Mach-E, og selvsagt Y-modellen fra den foreløpige målestokken i dette markedet, Tesla.

Powered by Labrador CMS