EN ENKLERE HVERDAG: Det kritiserte multimediasystemet skal være blitt raskere, ha fått bedre grafikk og være lettere å bruke.
EN ENKLERE HVERDAG: Det kritiserte multimediasystemet skal være blitt raskere, ha fått bedre grafikk og være lettere å bruke.

Oppgradert lading og infotainment:

Nå kommer en oppgradert Jaguar I-Pace

Forbedrede lademuligheter, nytt og mer moderne multimedia- og navigasjonssystem, utvidet OTA-oppdateringsmulighet og bedre klimaanlegg står på programmet når Jaguar nå fornyer sin elbil.

Publisert Sist oppdatert

2021-utgaven av Jaguar I-Pace har fått en rekke velkomne forbedringer.

Jaguar fornyer elbilen I-Pace, den første premium-elbilen til å utfordre Tesla på da den kom sommeren 2018. Med nær 5000 solgte eksemplarer ga den Jaguar salgstall de aldri hadde vært i nærheten av her i landet, men den har etterhvert havnet i skyggen av knallsuksessen Audi e-tron.

Det kan kanskje oppgraderingen modellen nå får gjøre noe med.

Her kan du lese Motors test av Jaguar I-Pace

<b>FORBEDRET: </b>Det synes ikke på utsiden, men Jaguar I-Pace er oppgradert på flere viktige områder.
FORBEDRET: Det synes ikke på utsiden, men Jaguar I-Pace er oppgradert på flere viktige områder.

Bedre lademuligheter

I-Pace leveres nå med en 11kW innebygd lader som standard, og kunder med tilgang til trefaset strømforsyning kan oppnå betydelig raskere lading. En fullading med dette skal nå bare ta 8 timer og 40 minutter.

Det informeres ikke om ladeeffekt, men Jaguar oppgir at hurtiglading på en 50 kW-lader skal tilføre opptil 53 km på 15 minutter, mens en 100-kW lader skal gi opptil 127 km rekkevidde på den samme tiden.

Nytt infotainmentsystem

Det relativt lite intuitive infotainmentsystemet (navigasjon, multimedia og kommunikasjon) i I-Pace, har måttet tåle en del kritikk for ikke å være raskt nok og grafikk med forbedringspotensial.

Det er nå erstattet med et nytt, ved navn Pivi Pro. Det inneholder blant annet forbedret elbilspesifikk navigasjon (EV-navigasjon), som viser føreren nærliggende ladestasjoner, tilgjengelighet og pris.

Med en 12,3 tommers høyoppløselig hovedskjerm, og en 10-tommers og 5-tommers øvre og nedre berøringsskjerm, hevder Jaguar at systemet er spesiallaget for å gi føreren en engasjerende og intuitiv brukeropplevelse.

Systemet vil få såkalt SOTA-oppdateringer (Software over the Air), altså oppdatering over nettet.

Bedre sikt bakover

Et nytt 3D-kamera gir en 360-graders oversikt av området rundt bilen. I kupeen er bakspeilet forbedret med ClearSight, som gir føreren uhemmet sikt, selv med tre passasjerer i baksetet, en løsning som ligner den Toyota har innført i RAV4.

Klimakontrollsystemet er fornyet og forbedret og skal gi energieffektiv oppvarming og kjøling av kabinen, med opptil fire soner som er uavhengige av hverandre.

Bestiller du en Jaguar I-Pace nå, anslår importøren leveringstidspunkt i slutten av september.

Powered by Labrador CMS