<span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">STANDARDFARGE: </span>Glemmer du å velge farge til din Mokka-e, så får du denne.
STANDARDFARGE: Glemmer du å velge farge til din Mokka-e, så får du denne.

Prisene klare for elektriske Mokka:

Hatten av for en fargerik Opel!

Opel ønsker å bli et spennende merke. Ambisjonen underbygges av at helelektriske Mokka-e kommer med denne grønnfargen som standard.

Publisert Sist oppdatert

Opel Mokka-e

  • Pris (eks. omkostninger) fra 279.900 til 331.900.
  • Rekkevidde 324 km
  • Motoreffekt: 136 hk
  • Lading: 80 prosent batterikapasitet på 30 minutter med inntil 100 kW.
  • Kommer i fire utstyrsvarianter: Edition, Elegance, GS-line Pack og Ultimate.
  • Dette er den foreløpig siste helelektriske modell fra det store PSA-konsernet (Peugeot, Citroën, DS og Opel).
  • Teknisk sett er bilen den samme som Peugeot e-208, e-2008, Opel Corsa-e samt DS 3 Crossback – som også har det samme karosseriet.

Den tamme hvite fargen uten metallisk glans, som vi er vant til fra de billigste modellene produsentene kan tilby, er her byttet ut med en metallic farge kalt Matcha Green.

Opel offentliggjorde i dag hva du må betale for den helelektriske modellen som etter planen skal erstatte problembarnet Ampera-e.

Den kommer i fire utstyrsversjoner – og de første er ventet på veiene i april 2021. Men de kan bestilles nå:

  • Edition: 279.900
  • Elegance: 293.900
  • GS line Pack: 311.900
  • Ultimate: 331.900

10.000 mindre

Opel i Norge tror kunder flest vil velge ett av de tre øverste utstyrsnivåene.

Prismessig legger Mokka-e seg rundt 20.000 kroner under bilen den deler det meste med – DS 3 Crossback.

Trenger du ikke klassens beste rekkevidde, så koster den best utstyrte versjonen over 10.000 kroner mindre enn den dårligst utstyrte Hyundai Kona.

Enten du liker den grønne standardfargen eller ikke – budskapet fra Opel er tydelig:

Her kommer det spennende, fargerike biler.

<span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">ELEGANT</span>: Instrumentpanelet kalt Pure Panel består av to skjermer på tilsammen 22 tommer. Likevel er det fysiske knapper til mange av funksjonene man bruker oftest.
ELEGANT: Instrumentpanelet kalt Pure Panel består av to skjermer på tilsammen 22 tommer. Likevel er det fysiske knapper til mange av funksjonene man bruker oftest.

Rene linjer

Fargekartet viser at Opel mener alvor med det siste. På de to øverste utstyrsversjonene kan du velge både svart panser og tak i enten svart, hvitt eller rødt.

Designmessig er Mokka-e første modell ut med Opels nye formspråk – inspirert av sportsbilen fra 70-tallet, Opel Manta.

Det betyr rene, kantete linjer.

Innvendig introduserer Opel det de kaller «Pure Panel», som består av to heldigitale display på tilsammen 22 tommer.

<span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">OPEL-DESIGN: </span>Bakfra kjenner vi igjen en Opel på baklysene. Dette er GS line Pack med den karakteristiske røde taklinjen.
OPEL-DESIGN: Bakfra kjenner vi igjen en Opel på baklysene. Dette er GS line Pack med den karakteristiske røde taklinjen.

Likevel mener Opel sikkerheten ivaretas best ved å beholde noen fysiske knapper til primærfunksjoner som klima og volum.

– Gleder oss

Opels prisbelønte lysystem LED-Matrix er standard på den øverste utstyrsversjonen, ellers tillegg på to av de tre andre.

– Nye Mokka-e viser Opels nye ansikt, og vi gleder oss til å slippe denne kombinasjonen av pris, utstyr og design løs på det norske markedet, sier Reidar Holtedahl, merkesjef for Opel hos Bertel O. Steen.

Powered by Labrador CMS