KINESISK: Dette Landsail-dekket har ikke toppscore i noen kategorier.
KINESISK: Dette Landsail-dekket har ikke toppscore i noen kategorier.

Landsail LS 388

Uten høydepunkter

Bremseegenskapene på våt vei er på nivå med noen av de mindre bra premiumdekkene.

Publisert Sist oppdatert

Landsail LS 388

55 poeng

Bremseegenskapene på våt vei er på nivå med noen av de mindre bra premiumdekkene.

Fakta

  • Produksjonsland: Kina
  • Produksjonsdato: 2017-03-20T00:00:00+00:00
  • Hastighetsmerking: V
  • Lastindeks: 91
  • Innside/utside: nei
  • Rotasjonsretning: nei
    • Tørr asfalt

      • Bremselengde: 6
      • Kjøreegenskaper: 6

      Våt asfalt

      • Bremselengde: 6
      • Kjøreegenskaper: 9
      • Grep: 6
      • Vannplaning: 6
      • Vannplaning sving: 4

      Annet

      • Støy: 2
      • Komfort: 2

Det finnes med andre ord dårligere dekk i lavprisgruppen.

Grepet i svinger på våt vei er middels bra, og dekket tenderer til understyring når grepet ikke er godt nok. Det oppfører seg likevel alltid konsekvent og rolig ved aktiv kjøring.

Vannplaning rett fram klarer Landsail bra, men det er mindre bra i sving på vått føre.

På bremsing fra 100 km/t på tørr asfalt havner dekket midt på. Det kjennes litt stivt ut og har litt diffus styrefølelse, men i det store og det hele har det akseptabel kontroll når vi presser det på tørr vei.

Landsail føles hardt på ujevnheter, og det bråker på grov asfalt.

Dekkdimensjonen i testen er 205/55 R 16.

Her kommer du tilbake til hovedsaken om budsjettdekkene. Vil du vurdere disse opp mot et utvalg premiumdekk, så finner du testen av de dyrere dekkene her. Men husk at de to testene ikke er direkte sammenliknbare!