KOREANSK SKUFFELSE: Kumho Wintercraft Ice Foto: Lasse Allard
KOREANSK SKUFFELSE: Kumho Wintercraft Ice Foto: Lasse Allard

Verst når det gjelder

Kumho Wintercraft Ice

Det hjelper ikke at dette er et toppdekk, når det er verst når det gjelder.

Publisert Sist oppdatert

Kumho Wintercraft Ice

65 poeng

Det hjelper ikke at dette er et toppdekk, når det er verst når det gjelder.

Fakta

Produksjonsland:Sør-Korea Produksjonsdato:06/02 2017 Hastighetsmerking:T Lastindeks:91 Innside/utside:nei Rotasjonsretning:ja Pigger:150

Snø

Akselerasjon:5 Bremselengde:5 Kjøreegenskaper:6

Is

Akselerasjon:6 Bremselengde:6 Kjøreegenskaper:6

Tørr asfalt

Bremselengde:7 Kjøreegenskaper:9

Våt asfalt

Bremselengde:9 Kjøreegenskaper:9

Annet

Støy:7

Dette Kumho-dekket er som dårligste når du trenger det mest – det vi si på is og snø.

Det har lang bremsestrekning på is og er enda dårligere på snø.

I tillegg slipper det relativt brått sideveis.

Det hjelper lite at dette er et toppdekk på våt asfalt eller at det er relativt støysvakt og stabilt.

Slik gjennomføres vinterdekktesten!

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.
Powered by Labrador CMS