PÅ DET JEVNE: Gislaved NordFrost 200
PÅ DET JEVNE: Gislaved NordFrost 200

Mellomklasse på alle måter

Gislaved NordFrost 200

Gislaveds piggdekk scorer jevnt over brukbart, i følge våre testere.

Publisert Sist oppdatert

Gislaved NordFrost 200

81 poeng

Gislaveds piggdekk scorer jevnt over brukbart, i følge våre testere.

Fakta

Produksjonsland:Tyskland Produksjonsdato:24/10 2016 Hastighetsmerking:T Lastindeks:94 Innside/utside:ja Rotasjonsretning:nei Pigger:130

Snø

Akselerasjon:9 Bremselengde:10 Kjøreegenskaper:8

Is

Akselerasjon:8 Bremselengde:8 Kjøreegenskaper:9

Tørr asfalt

Bremselengde:7 Kjøreegenskaper:9

Våt asfalt

Bremselengde:8 Kjøreegenskaper:8

Annet

Støy:7

Gislaved er Continentals mellomklasse-dekk og har mellomklasse prestasjoner på is.

På snø både bremser- og akselererer det meget bra. Kjørefølelsen er logisk og trygg.

Dette er også et sikkert og godt dekk på våt asfalt.

Gislaved er ett av de mest støysvake piggdekkene. 

Slik gjennomføres vinterdekktesten!

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.
Powered by Labrador CMS