
Mister grepet for enkelt
Bridgestone Blizzak DM-V1
Bedre på snø, tross alt.
Bridgestone Blizzak DM-V1
65 poeng
Bedre på snø, tross alt.
Fakta
Produksjonsland:Japan Produksjonsdato:10/08 2015 Hastighetsmerking:S Lastindeks:108 Innside/utside:nei Rotasjonsretning:ja Pigger:nei
Snø
Akselerasjon:7 Bremselengde:7 Kjøreegenskaper:7
Is
Akselerasjon:5 Bremselengde:6 Kjøreegenskaper:5
Tørr asfalt
Bremselengde:8 Kjøreegenskaper:8
Våt asfalt
Bremselengde:8 Kjøreegenskaper:6
Annet
Støy:10
Bridgestone er nervøst å kjøre på is, takket være at grensen for når grepet slipper er smal.
Litt for brå rattutslag medfører at grepet slipper både på for- og bakhjul.
På snø oppfører dekket seg litt bedre, men det dårlige sidegrepet kan gi ubehagelige overraskelser.
Dekkets beste egenskap er bremsegrepet på våt asfalt, men også her er sidegrepet for dårlig.
Dekket er støysvakt, men rullemotstanden er høy.
Slik gjennomføres vinterdekktesten!
Hva betyr tallene?
- Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
- Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
- Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.