STILLE: Bridgestone Blizzak DM-V2
STILLE: Bridgestone Blizzak DM-V2

Mister grepet for enkelt

Bridgestone Blizzak DM-V1

Bedre på snø, tross alt.

Publisert Sist oppdatert

Bridgestone Blizzak DM-V1

65 poeng

Bedre på snø, tross alt.

Fakta

Produksjonsland:Japan Produksjonsdato:10/08 2015 Hastighetsmerking:S Lastindeks:108 Innside/utside:nei Rotasjonsretning:ja Pigger:nei

Snø

Akselerasjon:7 Bremselengde:7 Kjøreegenskaper:7

Is

Akselerasjon:5 Bremselengde:6 Kjøreegenskaper:5

Tørr asfalt

Bremselengde:8 Kjøreegenskaper:8

Våt asfalt

Bremselengde:8 Kjøreegenskaper:6

Annet

Støy:10

Bridgestone er nervøst å kjøre på is, takket være at grensen for når grepet slipper er smal.

Litt for brå rattutslag medfører at grepet slipper både på for- og bakhjul.

På snø oppfører dekket seg litt bedre, men det dårlige sidegrepet kan gi ubehagelige overraskelser.

Dekkets beste egenskap er bremsegrepet på våt asfalt, men også her er sidegrepet for dårlig.

Dekket er støysvakt, men rullemotstanden er høy.

Slik gjennomføres vinterdekktesten!

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.