Skoda Karoq blir mer sporty:
Setter farge på fornuften
Vi skal ikke påstå at Skoda har hørt på Motors kritikk av Karoqs litt tafatte ytre, men nå kommer den i hvert fall i en fargeglad og sporty utgave.
Tidligere i år testet Motor Karoq mot Volvo XC40 og BMW X2. Vi ble positivt overrasket over de indre kvalitetene i den vesentlig rimeligere Skodaen. Kjøremessig hang den bra med, tross lavere motoreffekt.
Og som familiebil var den i særklasse best, med klart størst bagasjerom og bedre fleksibilitet.
Men den så ikke spesielt spenstig ut.
Og definitivt ikke i den østblokkgrå fargen testbilen hadde.
Les også: Slik blir Skodas lille ladbare SUV
Med Sportline ser det ganske annerledes ut. Kanskje spesielt i rødt med tonede ruter og nye 18-toms felger. Ribbet for kromlister og med svarte speilhus og takrails, vil vi si at Karoq skifter mer karakter enn biler flest som får en tilsvarende oppgradering av farger og detaljer.
Innvendig får modellen multifunksjonsratt i perforert skinn og sportstoler i svart – alt sammen med sølvfargede sømmer.
Karoq er Skodas fjerde mest solgte bil i Norge – etter Octavia, storebroren med sju seter, Kodiaq, og Superb. Etter årets første sju måneder ligger Karoq på en 45. plass. Men i juli var den faktisk Norges 22. mest solgte bil.
Les også: Jubel i test for Skoda Kodiaq
Sportline-versjonen vil få sin debut på bilutstillingen i Paris senere i høst.
Prisene i Norge er ikke klare ennå, men sammenlikner vi med den litt lengre sjuseteren Kodiaq, som finnes som «Sportline», så må du legge på drøye 20.000 kroner fra utstyrsgraden «Style».