KONKURRANSEKLAR: Snart kan du se disse baklyktene ganske mye oftere, for Opel Ampera-e er blitt 40.000 rimeligere. Det gjør den plutselig konkurransedyktig igjen. Foto: Tomm W. Christiansen
Opel har lyttet til kritikken av Ampera-e:
Senker prisen med 40.000
Fin bil, men altfor dyr. Det var Motors konklusjon etter testen av Opel Ampera-e for en måned siden. I dag ble prisen satt ned med 40.000 kroner.
Det betyr at Opels rekkeviddepionér omsider er posisjonert der den hører hjemme. Motor skrev at bilen var 50.000 kroner for dyr.
Mer bestemt nesten 50.000 kroner dyrere enn den litt mindre Hyundai Kona med samme effekt og bedre rekkevidde (449 km) – og nesten 10.000 kroner dyrere enn den litt større Kia e-Niro med samme effekt og bedre rekkevidde (455 km).
Les også: Her er vår nyeste test av Opel Ampera-e
Vinner på levering?
Med dagens prisreduksjon og en ny pris på 359.000 for en fullutstyrt Ampera-e, blir plutselig andre parametere viktigere.
Ampera-e framstår nå som en praktisk og sympatisk elbil med mye utstyr og solid rekkevidde – og ikke minst: Grei leveringstid.
– Konkurransesituasjonen i elbilmarkedet endrer seg raskt. Takket være et godt samarbeid med fabrikk og forhandlere har vi klart å senke prisen til et mer konkurransedyktig nivå, sier merkesjef for Opel hos Bertel O. Steen AS, Johnny Danielsen.
Les også: Her er alle Motors elbiltester
Ikke tilbakevirkende
Den nye prisen vil gjelde for alle som får bilen sin levert fra og med i dag, også kundene som bestilte bil før Opel stoppet å ta imot nye kontrakter, samt kundene som har skrevet kontrakt til den gamle prisen – 399.900 – den siste måneden.
– Prisendringen vil imidlertid ikke ha noen form for tilbakevirkende kraft for de kundene som allerede har fått sin bil, presiserer Danielsen.