<b>KAMPANJE: </b>Førsteutgaven til ID.3 markedsføres fortsatt tungt hos Volkswagen.
KAMPANJE: Førsteutgaven til ID.3 markedsføres fortsatt tungt hos Volkswagen.

Den nye Golfen ID.3:

På kampanje tre måneder på overtid

– Lanseringstilbudet varer til 16. juli, sa Møller i sommer. Men den spesielle førsteutgaven av ID.3 er fortsatt på kampanje – tre måneder på overtid.

Publisert

Volkswagen har enorme forventninger til nye ID.3, den nye elbilen som Volkswagen-konsernet mener er like viktig som den gamle bobla og den evig populære Golfen.

I sommer ble det mulig å kjøpe førsteutgaven, VW ID.3 1st.

– Lanseringstilbudet varer frem til 16. juli, sa Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør i Harald A. Møller, til Motor 17. juni.

Førsteutgavene er både ekstra utstyrt, og de fikk en spesialpris. Den kortvarige introduksjonsprisen var fra 351.900 kroner, meldte importøren i juni.

– Det blir ikke bedre enn dette, sa Hekneby.

– Tilbudet utvidet

Men nå, tre måneder senere, er førsteutgaven fortsatt for salg – til samme pris og med samme utstyr.

– Fabrikken utvidet tilbudet med noen ekstra måneder. Tilbudet har dermed kommet enda flere norske kunder til gode, sier Anita Svanes, kommunikasjonssjef hos importøren Harald A. Møller.

Allerede ruller det over 3000 ID.3 på veiene rundt i Norge, og etterspørselen etter denne bilen er en viktig årsak til at to av tre nybilregistreringer så langt i oktober er elbiler.

<b>FORTSATT KAMPANJE: </b>Nettsidene til Volkswagen 16. oktober - tre måneder etter at kampanjen skulle vært avsluttet.
FORTSATT KAMPANJE: Nettsidene til Volkswagen 16. oktober - tre måneder etter at kampanjen skulle vært avsluttet.

Importøren fornøyd

Men hadde Volkswagen og importøren Møller enda større salgsforventninger, siden lanseringstilbudet fortsatt gjelder, langt inn på senhøsten?

Har ID.3 ikke slått an så mye som Volkswagen håpet?

Anita Svanes avviser det.

– Salget er i tråd med våre forventninger. Vi har allerede utlevert et høyt antall ID.3.

Lanseringsmodellen er produsert i et begrenset antall på 37.000 eksemplarer for verdensmarkedet.

– Det er fortsatt mulig å bestille med levering i 2020, sier Svanes.

Det står i skarp kontrast til den nye el-SUVen Skoda Enyaq, hvor kundene ikke får den attraktive 4x4-modellen før neste høst – selv om de bestiller nå.

Powered by Labrador CMS