Årsservice ved merkeverksted:
Oppgitt servicepris doblet på ett år – ved en feil
Bestilt service uten å sjekke pris? Pass på, så ikke prisen dobles ved en feil.
– Prisen var skrudd opp til 8500 kroner, forteller en eier av bilmerket Dacia Duster lettere sjokkert til Motor.
Mannen kjøpte den rimelige SUV-en ny i 2018 hos Motorforum i Sandnes. I fjor hadde han den på førsteårs-service til 3941 kroner.
Da det var tid for andreårs-service fikk han en «påminnelses-telefon» fra bilfirmaet.
Han takket for påminnelsen og takket også ja til tilbudet om time.
8500 kroner
– Jeg spurte hva som skulle gjøres, og de svarte meg at det var samme punkter på andreårs-service som på første.
Men da epostbekreftelsen kom fikk han sjokk.
Prisen var 8500 kroner – over dobbelt så mye som for ett år siden.
– Jeg spurte på epost hvorfor prisen var doblet seg. Men jeg fikk ikke svar.
Dermed fikk han utført service ved et annet merkeverksted, til 3899 kroner.
– Menneskelig feil
Motorforum i Sandnes har ikke doblet serviceprisene sine, viser det seg. Men denne historien viser at du som kunde må være oppmerksom ved bestilling av service.
– Her er det begått en menneskelig feil. Prisen skulle vært tett oppunder 4000 kroner, sier daglig leder Mauritz Eikeland ved Motorforum i Sandnes til Motor.
Han hevder feilen også ble oppdaget av dem selv, før kunden egentlig skulle ha time.