VW Polo får facelift:
Første småbil med selvkjøring
VW Polo har historisk sett vært først ute av småbilene med viktig utstyr. Nå kommer den med selvkjøringsegenskaper hentet fra de større modellene i konsernet.
Fasongen er den samme, men ny lysteknologi vil gjøre Polo mer synlig i trafikken. Nye LED-lykter foran og bak, og Led Matrix frontlykter blir nå standard på det norske markedet.
For 12 år siden var også Polo den første bilen i denne klassen som kunne tilby Xenon-lys.
Men den største nyheten er nok muligheten for en høy grad av selvkjøring. «Lane Assist »– filholder – blir standard, mens «Travel Assist» blir tilgjengelig som ekstrautstyr. Denne funksjonen gjør at bilen automatisk stopper og kjører i gang, samt at den følger andre biler ved køkjøring.
Les flere VW-nyheter:
-
Vi som kapper biltaket:
Kappsagen endret Odd-Egils Amazon brutalt
-
Test: VW ID.7 stasjonsvogn GTX
Snuser på poengrekorden
-
Kjøpe eller selge?
Her er 80-tallsbilene som stiger i verdi
-
Tilbakegang:
Volkswagen og BMW slår Tesla i Tyskland
-
Elbil-produsenter rangert:
– Mercedes og Tesla best på menneskerettigheter
-
10-punktsjekken med Eirik Bergesen:
USA-eksperten kjente igjen alle motorlyder som 5-åring
-
Volkswagen må spare:
Ugjenkallelig slutt for Audis Q8-fabrikk
-
Nybilregisteringer:
Volkswagen og Toyota til topps i oktober
-
Kvartalstall:
Volkswagen-fall på 42 prosent
-
Prøvekjørt: Ford Capri
Hei, Henry Ford, hva har du gjort?
-
Amerikansk:
VW-eide Scout lanserer i 2027
-
Kutter kostnader:
VW stenger fabrikker og lar titusener gå
-
Førerassistanse:
Tyskere og svenske gruser kineser i sikkerhetstest
-
Tor-Einar er ikke alene:
– Skjevslitasje på dekk er et kjent Møller-problem
-
Ti merker testet:
Volvo har den beste bilkonfiguratoren
-
Audi sier nei til alle:
Kan bli Europas første, nedlagte VAG-fabrikk
-
Problemer innad i Volkswagen:
VW og fagforeningen i ny forhandlingsrunde
-
Statsbudsjettet:
Uenighet om budsjettet er bra for elbilene
-
Nye Golf:
VW snur – her er knappene tilbake
-
Winterkorn er syk:
Dieselgate-sak utsatt på grunn av ekssjefens helse
-
Quiz:
Hvilke biler er de tyske gigantenes bestselgere?
-
Volkswagen ID.3:
Ny innstegsmodell til under 300.000 kroner
-
Erstattes av liten elbil:
Slutt på Polo-produksjon i Europa
-
Strid om tall:
Hevder VW vurderer å si opp 30.000
-
Unngår nedleggelser?
Tysklands regjering vil hjelpe Volkswagen
-
For dårlig salg:
Volkswagen og SAIC stenger bilfabrikk
-
Diesel-problemer:
9000 bileiere tapte i retten
-
Tidligere VW-sjef:
– Det er for lite utvikling hos Tesla
-
Vi som liker «Treffet under brua»:
Norges særeste kjøretøy samles på denne grusen
-
Problemer innad i Volkswagen:
VW skroter jobbgarantier, åpner for oppsigelser
-
Tok 200 bilnøkler:
Audi-arbeiderne har levert nøklene tilbake
-
Kommer i løpet av et år:
Her er bilnyhetene du kan glede deg til
-
Arbeiderne aksjonerte:
Nektet å gi fra seg nøklene til 200 Audier
-
Terreng-elbiler:
Volkswagen-eide Scout lanseres i oktober
-
Elbiler i vinden:
Elektrisk milepæl i Danmark
-
Konflikt:
Krisen i VW: «Markedet er rett og slett ikke der»
-
Katastrofalt elbilsalg:
– Gjeninnfører elbil-insentiver i Tyskland
-
Jukset:
Dieselgate-rettssaken i gang
-
Volkswagen skal spare:
Vurderer nedleggelse i Tyskland for første gang
-
Nærmer seg 100 prosent:
Elbilrekord i august
-
Sliter i motbakke:
Flere VW-jobber i fare
-
Test: VW ID.7 stasjonsvogn
Parker i fred, Passat!
-
Tilbakegang:
Salget av Model Y stuper i Europa
-
Ole betaler «blodpris»:
Volkswagen tar dobbel pris av trofaste kunder
-
Mer muskler:
Volkswagen biffer opp ID.3
-
Prøvekjørt: VW ID.7 GTX stasjonsvogn
Her stemmer det meste – også prisen
-
Prioriterer Golf og A4:
Stor forsinkelse for Volkswagens el-flaggskip
-
Dramatisk nedtur:
Ekstremt elbil-fall i Tyskland
-
For første gang:
Ny Transporter blir også elektrisk
-
Mye er forskjellig – utenpå…
Hvorfor er nye biler så like hverandre?
-
Nedtur for tyske bilgiganter:
Dårligere resultat for BMW og Volkswagen
-
Ned inntil 25.000 kroner:
Senker prisene for Norges mest solgte biler
-
Foran høstens nyheter:
Dette er de sju beste testbilene hittil i år
-
Tysk i Kina:
Nå utvides samarbeidet mellom VW og Xpeng
-
Disse kommer til Norge i år:
Her er 10 nyheter du kan glede deg til
-
Bare se, ikke kjøpe:
Her er en ny VW-SUV med nær 600 km rekkevidde
-
Porgramvaretrøbbel for VW:
Elektrisk Golf blir over et år forsinket
-
Gruppetest: familiebiler
Nummer fire i køen – nummer én for familien
-
Ford elektrifiserer nok et ikon:
Ser du hva dette likner? Ikke vi heller
-
VW ID.7 GTX med 4X4:
Tror denne vil få fart på stasjonsvognsalget
-
Merkevarelojalitet:
Elbilkunder bryr seg mindre om merker
-
Heidi har ladeproblemer:
Tar 30 timer å lade nesten ny bil
-
10-punktsjekk med Kristoffer Kompen:
«Trombonen får akkurat plass på tvers i baksetet»
-
USA-undersøkelse:
Elendige tall for europeiske giganter, Tesla og Polestar
-
Folkevognbussen:
Oppgraderer og strekker ID. Buzz
-
Flytter makta:
USA tar kontrollen over Ford
-
Partnerskap:
VW investerer stort i Rivian
-
Prøvekjørt: Ford Explorer
Slik er Fords nye bestselger
-
ID.7 Pro S:
Ny VW skal ha 70 mils rekkevidde
-
Frykter å tape penger:
MB, VW og BMW refser Kina-straffetoll
-
EU-toll på inntil 40 prosent:
Kinesiske biler får straffetoll
-
Volkswagen ID.2:
VW klar med en elektrisk småbil neste år
-
ID.7 og EX30:
Dette sier VW og Volvo om det store rekkeviddeavviket
-
VW rygger om elbiler:
– Fremtiden er elektrisk, men fortiden er ikke over
-
Erland kjøpte bruktbil på «outlet»:
Bilen fra Birger N. Haug havarerte etter tre uker
-
«ID.1»?
VW bekrefter: lager ny billig-elbil alene
-
Prøvekjørt: Cupra Tavascan VZ
Utfordrer bestselgerne med stil
-
Renault og Volkswagen:
Samarbeidet strandet
-
BMW, Jaguar og VW:
Brukte deler som kan stamme fra tvangsarbeid
-
Leverer fortsatt:
Ikke helt stopp for Volkswagens fossilbiler
-
April-tallene klare:
Model Y vippet av tronen, her er bestselgeren
-
Kvartalstall:
Kraftig smell for Volkswagen
-
16 ID-modeller fra VW innen 2030:
Denne blunker til deg når du nærmer deg
-
Dag Rune Flåten:
Bøtelegges for å sende bileiere tekstmeldinger
-
40 prosent billigere:
VW samarbeider med Xpeng om ny elbil-plattform
-
Hvor ble de av?
Volkswagen leter etter 12 biler de aldri skulle ha solgt
-
Forbrukerrådet og NAF:
Derfor får ikke diesel-eierne mer erstatning
-
Kvartal 1, Europa-tall:
Kraftig elbil-fall for Volkswagen AG
-
Pengene renner inn:
Enorme inntekter for de europeiske bilprodusentene
-
VW ID.7 stasjonsvogn:
Denne kalles rett og slett en ... stasjonsvogn!
-
Anker rettsavgjørelse:
Ber bileiere betale Møller-regning
-
8800 bileiere deltok:
Gigantsøksmål mot Møller avvist av retten
-
Nybilleveringer:
Elendig mars – med én overraskelse
-
Klar for neste vinter:
En etterlengtet versjon av ID. Buzz
-
Småbil:
e-Up får en arvtager
-
Vi som tar lappen med manuelt gir:
Dreper automatgir nordmenns følelsesliv?
-
20 prosent priskutt på Cupra Born:
Fra rådyr til rimelig
-
VW ID.7 stasjonsvogn:
Nå er den klar med firehjulsdrift
-
Elektrisk stasjonsvogn:
Her er prisen for Passat-erstatteren
-
Seiler mot rettsoppgjør:
Volkswagen risikerer to store søksmål etter brann
Delvis autonom
Når bilen er utstyrt med begge disse systemene, vil den adaptive cruisekontrollen arbeide sammen med filskiftassistenten, og tillate delvis autonom kjøring i hastigheter fra stillestående og opptil 210 km/t.
Bilen får også en del andre assistentsystemer som standard, for eksempel «Front Assist», som inkluderer nødbremsfunksjoner, også for bykjøring.
Automatgir standard
Innvendig får bilen «Digital Cockpit» som standard, et nytt multifunksjonsratt, og den nyeste generasjonen infotainmentssystem.
Her hjemme blir Polo tilgjengelig med én utstyrspakke, som blant annet omfatter adaptiv cruisekontroll og automatgir til bensinmotoren med 95 hester. Utstyrsversjonen «Style» vil erstatte dagens «Highline».
Norske priser er foreløpig ikke klare.