Fullblods Ferrari-FUV:
Sjekk filmen med en historisk Ferrari
For første gang kommer en Ferrari med fire dører. Prislappen starter på 6,2 millioner og det er allerede lang venteliste.
Ferrari sikter seg inn på øverste divisjon i SUV-markedet med sin nye Purosangue. Men dette er ikke en SUV.
Ferrari kaller det heller en FUV - Ferrari Utility Vehicle. En sportsbil med god plass til både passasjerer og bagasje. Den har til og med rom for et par ski mellom baksetene. Perfekt når du skal ha med familien på påskeferie.
Har du lest disse sakene?
-
FN med nye retningslinjer for akselerasjonskontroll:
Eldre sjåfører mest utsatt for pedalfeil
-
BYD Sealion 7 til under 500:
– BYD skal bli størst i Norge innen tre år
-
Plutselig akselerasjon:
Her smeller Volvoen rett i veggen: «glad du lever»
-
Sandvika-ulykken:
– Kan ikke se om gasspedalen har vært trykket inn
-
Audi-kunde fortvilet:
Møller refses for ikke å hjelpe kunde
-
10-punktsjekken med Maja Lunde:
«Bilen er undervurdert som arena for gode samtaler»
-
Bompenger:
Kjøpte bil og kjørte gratis i bommene
-
Vi som kapper biltaket:
Kappsagen endret Odd-Egils Amazon brutalt
-
Test: VW ID.7 stasjonsvogn GTX
Snuser på poengrekorden
-
Beklager kundebehandling:
Manglende hengerfeste var bare begynnelsen
-
Benny svarer leserne:
Hvor mye Wunderbaum og pynt er det lov å henge i speilet?
-
Eksploderte på E18:
Dekkfirma solgte 12 år gamle dekk
-
Prøvekjørt: KIA EV3
Den nye klasselederen selger seg dyrt
-
Batterislitasje:
– Lad før det står 0!
-
Kjøpe eller selge?
Her er 80-tallsbilene som stiger i verdi
Ikke noe skjermtroll
En ekte italiensk V12 sugemotor med 725 hestekrefter, firehjulstrekk og aktivt understell gjør at du kommer fram i tide selv om kjøreforholdene skulle bli dårlige.
Dette er ikke bilen for deg som liker mange menyer på store skjermer. Selv om det er mye avansert elektronikk i bilen er kjøreopplevelsen først og fremst organisk.
Her skal du merke at du kjører. Alle viktige funksjoner sitter lett for hånden på rattet eller dashbordet.
Fullblods
Rune Brath hos importør Formula Automobile er storfornøyd med den nye hingsten på stallen.
– Vi lover at denne kjører som en fullblods Ferrari selv om den har fire dører og god plass, forteller han.
Prislappen starter på 6,2 millioner og det blir fort penger av det når du setter deg i konfigurasjonmodus hos importøren. Her kan nesten alt spesialtilpasses dine ønsker og behov. Prisen på vår demonstrasjonsmodell endte på ca 6,8 millioner med vinterdekk og vanvittig kule felger.
Det ruller allerede én bil på norske veier og selv om ventelisten er på nesten to år skal det være mulig for norske kjøpere å få bilen høvelig raskt.
Mest lest på Motor.no de siste månedene:
-
Arild fortviler:
– Vegvesenet truet meg med piggdekk-bot
-
Tor-Einar er ikke alene:
– Skjevslitasje på dekk er et kjent Møller-problem
-
Ukjente regler:
Annes bil ble tauet inn – og vraket
-
Fikk ikke medhold:
Tapte rettssak om vraket million-Porsche
-
Tapte saken:
«Betaler når dere har slettet negativ omtale»
-
Sømmen stikker så vidt ut:
Dette koster 6760,50 kr å reparere, ifølge Tesla
-
Jukset med utslippet:
Tuningfirma får over 30 mill. i bot
-
Diesel-problemer:
9000 bileiere tapte i retten
-
Motors store test 2024
De beste piggdekkene: Hvem bør ha piggene ute?
-
Motors store test 2024
De beste piggfrie dekkene: Finn riktig kompromiss
-
Quiz:
Kjenner du disse bilene fra norske p-plasser?
-
10-punktsjekken med Martin Schanche:
– Er du snill og grei mot bilen, er bilen snill og grei tilbake
-
Til sak mot If forsikring:
Krever 8,2 millioner for vraket Porsche
-
Ole betaler «blodpris»:
Volkswagen tar dobbel pris av trofaste kunder
-
Åtte års Leaf-garanti:
Nissan nektet å erstatte fem år gammelt batteri