MEST: Polestar 4 Long Range Dual Motor får det største avslaget i kroner.
Foto: MORTEN ABRAHAMSEN
Priskrig tilspisser seg:
Polestar setter ned prisene
Polestar gjør som mange av de andre bilmerkene har gjort den siste tiden og barberer prisene på sine bilmodeller.
Polestars portefølje har nylig blitt tre ganger så stor som den var – med lanseringen av Polestar 3 og 4.
Men kampen om kundene er svært hard og preget av priskutt og kampanjepriser.
Nå melder den norske importøren at de foretar det de kaller en «prisjustering» på alle modellene.
14. plass
– Justeringene gjøres for å tilpasse oss markedet, og for å sikre at vi opprettholder en god posisjon, samtidig som vi er konkurransedyktige, skriver de i en pressemelding.
Les også: Polestar viser framtiden på Oslo Motor Show
Så langt i år er nybilleveringene til Polestar 23 prosent over fjoråret, da de kun hadde én modell, med 1882 biler, ifølge tall fra Opplysningsrådet for veitrafikken. Noe som gir dem en markedsandel på 1,65 prosent.
Det plasserer merket på en 14. plass i merkestatistikken, med Byd på plassen foran og Peugeot på plassen bak.
Her er de siste nyhetene vi har prøvekjørt:
Bedre enn i fjor
Polestar 2 er litt under 2023-tallene, mens de to nye modellene bidrar til vekst.
I tillegg til prisnedsettelsene byr Polestar flere tidsbegrensete tilbud: vinterhjul følger med på alle modeller, og Polestar 4 kommer med 50 prosent rabatt på Pilot- og Plus-pakker.
Tabellen under viser de nye prisene og differansen fra de gamle.
Polestars prisjustering:
Modell
|
Gammel pris
|
Ny pris
|
Diff
|
Polestar 2 LR Single motor | 472.600 | 449.900 | 22.700 |
Polestar 2 LR Dual motor | 518.500 | 472.900 | 45.600 |
Polestar 3 LR Single motor | 726.050 | 719.900 | 6150 |
Polestar 3 LR Dual motor | 801.050 | 799.900 | 1150 |
Polestar 4 LR Single motor | 584.000 | 549.900 | 34.100 |
Polestar 4 LR Dual motor | 647.500 | 599.900 | 47.600 |
Flere saker med Polestar: