Denne bilen har et karakteristisk design – uten bakrute.
Utsikten bakover kommer via en høyoppløselig skjerm som viser sanntidsvideo fra et takmontert kamera.
Uvant, ja, men vår erfaring etter en kort tur med bilen er et synsfelt som både er tydeligere og større enn i de fleste andre biler. Det digitale bildet kan skrus av, hvis du heller vil se passasjerene i baksetet.
Fraværet av bakruta har vært med Polestar i utviklingen helt siden Precept-konseptet første gang ble presentert.
– Med Polestar Precept viste vi frem et helt nytt baksetemiljø. Ved å fjerne bakruten og flytte bakstolpen i taket, som har en viktig sikkerhetsrolle, lengre bak, får passasjerer i baksetet av vår SUV-kupé virkelig en unik opplevelse», sier Maximillian Missoni, sjefdesigner i Polestar.
Annonse
Den kjappeste
Dette blir den kjappeste produksjonsbilen fra Polestar hittil – med 3,8 sekunder på 0–100 km/t.
Long Range-varianten av firehjulstrekkeren (400 kW/544 hk/686 Nm) har foreløpig WLTP på 580 km.
Den bakhjulsdrevne utgaven (200 kW/272 hk/342 Nm) skal gå inntil 610 km.