MG4 er allerede å se på norske veier i en Luxury-versjon, senest i NAF og Motors store elbiltest, der den var blant bilene med lavest rekkeviddetap (les resultatene for MG og de øvrige 28 bilene her).
Nå kommer bilen i en enda rimeligere versjon, kalt Standard. Prisen er redusert med ganske nøyaktig 50.000 kroner. Det betyr at den billigste versjonen har en kundepris på 285.900, ferdig på veien og lakkert i hvitt uten metallic glød. Men da må du dra til Moss!
Klarer du å lirke vinterhjulene ned til 3500 per stykk, så havner du altså under 300.000 kroner. Og da snakker vi om en bil som er to centimeter lenger og to centimeter bredere enn for eksempel Volkswagen ID.3 – altså en bil som fint duger til en familie de aller fleste av årets dager.
Annonse
Rekkevidde
Forutsetningen er at man ikke altfor ofte skal på langtur. For her er prisreduksjonen og rekkeviddereduksjonen ganske parallell. Billigversjonen har 85 kilometer dårligere WLTP-tall. 350 mot 435.
Også effekten reduseres en smule, fra 204 til 170 hester, uten at det har noe betydning på norske veier. Den rimeligere veier til gjengjeld litt mindre, og har litt lavere luftmotstand.
Skal du insistere på holde deg under 300.000, så må du altså nøye deg med den hvite lakken – men også stålfelger. Men du får fortsatt oppvarmet skinnratt og setevarme i forsetene.
Av sikkerhetstutstyr får du blant annet adaptiv fartsholder, fjernlysassistent, køassistent, filholderassistent og parkeringsassistent.