TØFFERE: Mercedes C-klasse kommer med bedre terrengegenskaper.

C-klasse får terrengegenskaper:

Blir enda tøffere, men ikke ladbar

Når Mercedes først kler opp en modell med tidsriktige terrengeffekter, så gjør de det skikkelig. C-klasse får både firehjulsdrift og bedre bakkeklaring.

Publisert

C-klasse All-Terrain er, som navnet antyder, en C-klasse som kan takle litt røffere forhold. Inspirasjonen kan komme fra en rekke konkurrenter, men kanskje først og fremst fra storebror E-klasse.

C-klasse ser i hvert fall ut til å kle terrengeffektene utmerket. Både den nye grillen og støtfangerne. Men kanskje først og fremst de større hjulbuene, som gjør at bredden har økt med 21 millimeter sammenliknet med vanlige C-klasse stasjonsvogn.

4x4 standard

Men for mange er det nok viktigere at bakkeklaringen har økt med 40 millimeter.

Firehjulstrekk er standard. Systemet fordeler opptil 45 prosent av motoreffekten til forakselen og opptil 55 prosent til bakakselen, og har i tillegg to kjøremodi for terrenget.

STILIG: C-klasse er lekker å se på også med terrengeffektene. I tillegg til litt annen grill og støtfangere, er det først og fremst de mørkegrå hjulbuene som skiller.
KLASSE: Interiøret i nye C-klasse likner på det vi finner i nye S-klasse, og det er naturligvis en sammenlikning å være stolt av.

Ikke ladbar

Ellers er versjonen lik vanlige C-klasse både i interiør og plassmessig. Men instrumentpanelet har fått en ny spesialtilpasset funksjon, som blant annet inneholder informasjon om stigning og styrevinkel, i tillegg til geokoordinater og kompass.

Motorspesifikasjoner er foreløpig ikke kjent, bortsett fra at den kommer med en firesylindret versjon med både bensin og diesel. En ladehybrid er foreløpig ikke varslet.