FORNYET: Samme karosseri, men endringene på nye BYD Tang sees godt i en renere front.

Oppgradert BYD Tang:

Får rekkevidden mange har savnet

Den har egentlig bare manglet to ting for å bli en bestselger: Bedre rekkevidde og et kjent navn. Nå kommer rekkevidden. 

Publisert Sist oppdatert

Utseendemessig er oppgraderingen mest for kjennere. Linjene er blitt ryddigere, og detaljene færre. Det er enkelt å se likhetene med den litt kortere Seal U (les Motors test her)

Instrumentpanelet og det meste av interiøret fram til de to bakerste av sju seter i Tang, er identisk i de to modellene.

Det betyr et litt konservativt design med høy kvalitetsfølelse.

Rekkevidde

Det er under bilen, der driftsbatteriet er plassert, vi registrerer de største endringene. Med økt kapasitet til 108,8 kWt skal batteriet nå gi opptil 530 km rekkevidde. Det er hele 13 mil bedre enn tidligere.

For mange vil dette utgjøre forskjellen på en uaktuell og en spennende sjuseter med firehjulsdrift.

Andre nøkkeltall er 509 hester, 1500 kilo hengervekt og ladefart på 170 kW (30–80 prosent på en halvtime).

ELEGANT: Interiøret i Tang er – som i Seal U – konservativt, og med høy kvalitetsfølelse.
STORFAMILIE: Sju seter er standard i Tang. Det samme er en omfattende utstyrspakke.

Merkevaren

Navnet på bilen er det lite å gjøre med. Men det er naturligvis langt mer anerkjent nå enn da Motor testet BYD Tang for første gang for snart tre år siden, og påpekte nettopp usikkerheten i merkevaren. 

I kjent stil leverer BYD biler som er tilnærmet maks utstyrt. For 699.900 får du en utstyrspakke som blant annet inneholder head-up-display, elektrisk justerbare forseter med varme og massasje, 31 ulike farger i interiørbelysningen, oppvarmet skinnratt og oppgradert lydanlegg.