Over 4000 nordmenn har betalt 20.000 kroner for å bli blant de første som kan manøvrere seg fram i disse omgivelsene.
To store berøringsskjermer og virtuelle sidespeil med skjermer i dørene er blant de innvendige høydepunktene.
Og hvis du ikke ønsker å nyte stillheten i en elbil, kan du også legge til et Bang & Olufsens lydanlegg med 16 høyttalere og forsterkere som gir 705 watt.
Lanseringen av lydsystemet skjedde som seg kanskje hør og bør der lyd oppleves på sitt beste:
– Det nærmer seg lansering av Audi e-tron og når vi nå kan åpne prototypen og vise interiøret ser vi at den plasserer seg rett i premiumsegmentet. Audi e-tron er i rute og vi forbereder oss på å levere ut de første kundebilene rett over nyttår. Vi får store volumer til det norske markedet, og er klare for å ivareta enda flere enn de som til nå har reservert en plass for Audi e-tron, sier Elin Sinervo, direktør i Audi Norge.
Med e-tron blir for første gang også såkalte virtuelle speil tilgjengelig på en masseprodusert bil.
I stedet for speil, har du et lite kamera som i sanntid viser bildet på en syv tommer stor skjerm ved overgangen mellom instrumentpanel og dør på hver side inne i bilen.
Bildet kan både justeres og zoomes for å få bedre oversikt over detaljene som befinner seg bak bilen, og det kan velges mellom tre ulike visningsformer for henholdsvis motorveikjøring, svinger og parkering.
Av andre mer visuelle detaljer, kan du blant annet bestille bilen med setesømmer som minner om elektriske kretskort. Du kan også få kontrastsømmer i oransje, med inspirasjon fra bilens elektriske anlegg.
Audi gjør et poeng av lydkomforten i e-tron, og skriver blant annet dette i en pressemelding fra lanseringen i København:
Akustisk komfort er en styrke ved alle Audis modeller. Prototypen av Audi e-tron tar det til neste nivå, samtidig som den også tilbyr utsøkt komfort på lange turer.
Karosseriet har egen, høyteknologisk lydisolering som kan isolere lydoverføring i alle soner.
Selv i høye hastigheter (85 km/t), kommer knapt noe vindstøy inn i kabinen, noe som også bidrar til en mer harmonisk kjøreopplevelse for både sjåføren og passasjerene.