– Det er her du burde reparere Teslaen din
Uhell og småskader kan skje alle bileiere, også blant landets Tesla-eiere. Satheesh Varadharajan fikk skader på felgen i et trangt parkeringshus, og velger å gå til «Tesla-eksperten».
Satheesh Varadharajan er en svoren Tesla-tilhenger. Han kjøpte sin første modell av den elektriske lekkerbisken i 2013, da bilen ble lansert i Norge. I dag sitter han bak rattet på sin Model X.
– Opprinnelig var det Model X jeg ønsket meg, men jeg måtte vente noen år, forteller Satheesh.
Han er over gjennomsnittet interessert i Tesla. Han har vært president og styreleder for Tesla Owners Club Norway (TOCN) i snart fem år, en interesseorganisasjon for eiere og fans av det amerikanske elbilmerket.
Dette er faktisk blant de største eierorganisasjonene for Tesla-eiere i verden, med over 4000 betalende medlemmer og 25.000 følgere i sosiale medier.
Her til lands finnes det i dag over 40.000 Teslaer, og Tesla-sjef Elon Musk tvitrer flittig om norske Tesla-vaner. Men som alle andre bilister kan de være utsatt for uhell, enten det er parkeringsbulker, riper eller kantkjørte felger. Satheesh er «offer» for sistnevnte.
– Jeg har hatt et uhell med felgen i et parkeringshus. Det er veldig kjedelig, men fort gjort, forteller han.
En fornuftig quick fix
Vi møter Satheesh hjemme på Fornebu, der Teslaens summon-funksjon sørger for at bilen smyger seg ut av garasjen. De kantkjørte felgene må repareres, og han vet akkurat hvor han skal. En fem minutters kjøretur unna ligger MPS Micropaints avdeling på Fornebu.
– Dette høres kanskje ut som et slagord for en butikkjede, men jeg mener det virkelig: Jeg velger MPS Micropaint fordi de løser skader raskt, rimelig og effektivt. Jeg kan ikke si det på noen bedre måte, ler han.
TOCN har også et samarbeid med MPS Micropaint, der organisasjonens medlemmer får 11% rabatt på alle «SMART Repair»-tjenester. «Smart Repair» er en moderne reparasjonsmetode som gjør det mulig for MPS-verkstedene å reparere fremfor å erstatte. Det holder kostnadene nede for bileieren, og gjør jobben effektivt. Du kan lese mer om Smart Repair her.
– MPS Micropaint er et godkjent Tesla-verksted, og leverer effektive reparasjoner av småskader av småskader. Det er fint å ikke måtte punge ut med store summer for en bilskade som ikke er en stor sak, mener Satheesh.
Her er en video fra en reparasjon på en annen Tesla hos MPS Micropaint:
Bilverkstedet kan også gi deg et pristilbud online, slik at du slipper å måtte oppsøke verkstedet i en hektisk hverdag. I innboksen kan Satheesh få informasjon om prisanslag, ledig time og svar på eventuelle spørsmål.
– Tesla har egne autoriserte tredjepartsverksteder, og MPS er rimeligere enn de fleste. De fikser skader proft og effektivt. Du får samme kvalitet som andre verksteder, og i enkelte tilfeller mener jeg de har levert en langt bedre jobb. I tillegg har de avdelinger over hele landet – noe som er en fordel for våre medlemmer, avslutter Satheesh.
Med smart repair kan MPS Micropaint reparere skader til en lavere prislapp. Hver uke gjør verkstedkjeden tusenvis av småreparasjoner, og her er noen priseksempler:
-
Ripe i lakk: Fra kr 2750.
-
Mindre bulk uten lakkskade: Fra kr 1875.
-
Kantkjørt felg: Fra kr 1500.
God erfaring med Tesla
Siden Tesla-merkevaren kom til Norge har MPS Micropaint reparert tusenvis av skader på ulike Tesla-modeller. Petter Steensland i MPS liker å kalle verkstedkjeden for en Tesla-ekspert.
– Tesla er merket vi gjør jobber mest med og fabrikanten er vår største kunde på mange verksteder. Med smartreparasjoner reduserer vi reparasjonskostnader for alle Tesla-eiere, sier Steensland.
– Alle MPS-butikker er godkjent av produsenten for å reparere mindre skader på alle Tesla-modeller, også årets store salgsvinner, Model 3, legger Steensland til.
MPS Micropaint har over 50 verksteder i hele landet. Du kan enkelt få et prisanslag på mpsmicropaint.no. Fyll inn registreringsnummer på bilen, legg til kontaktinfo og last opp bilder av skaden – de gjør resten.