Ba om ideer:
Tesla spurte: Hvordan kan vi bli bedre? Og bileierne svarte
Tesla-eierne lot seg ikke be to ganger da selskapet etterlyste innspill via Twitter.
5. mai tvitret Tesla: «What should Tesla improve?» – «Hva burde Tesla forbedre?»
Meldingen ble lagt merke til. Det er snart ni millioner som har sett den, og titusener har svart.
Vi gir ordet til Sawyer Merritt, som har levert et av de best likte svarene. Her er noen av hans punkter:
Har du lest disse sakene?
-
FN med nye retningslinjer for akselerasjonskontroll:
Eldre sjåfører mest utsatt for pedalfeil
-
BYD Sealion 7 til under 500:
– BYD skal bli størst i Norge innen tre år
-
Plutselig akselerasjon:
Her smeller Volvoen rett i veggen: «glad du lever»
-
Sandvika-ulykken:
– Kan ikke se om gasspedalen har vært trykket inn
-
Audi-kunde fortvilet:
Møller refses for ikke å hjelpe kunde
-
10-punktsjekken med Maja Lunde:
«Bilen er undervurdert som arena for gode samtaler»
-
Bompenger:
Kjøpte bil og kjørte gratis i bommene
-
Vi som kapper biltaket:
Kappsagen endret Odd-Egils Amazon brutalt
-
Test: VW ID.7 stasjonsvogn GTX
Snuser på poengrekorden
-
Beklager kundebehandling:
Manglende hengerfeste var bare begynnelsen
-
Benny svarer leserne:
Hvor mye Wunderbaum og pynt er det lov å henge i speilet?
-
Eksploderte på E18:
Dekkfirma solgte 12 år gamle dekk
-
Prøvekjørt: KIA EV3
Den nye klasselederen selger seg dyrt
-
Batterislitasje:
– Lad før det står 0!
-
Kjøpe eller selge?
Her er 80-tallsbilene som stiger i verdi
-
10-punktsjekken med Bjarne Brøndbo:
Rai-rai, her blir det brukt!
-
Benny svarer leserne:
– Kan jeg få bot for manglende refleksvest i bilen?
Snakke med mennesker!
- Forbedre servicetiden og få flere servicepunkter.
- Gjør det enklere å få snakke med et menneske.
- Sørg for at det er færre feil i programvaren.
- Innfør 360-graders kamera, særlig for parkeringsformål.
- Gjør vindusvisker-automatikken mindre følsom.
Som flere andre nevner også denne Twitter-brukeren at tidlig anskaffelse av full selvkjøringspakke burde gi visse fordeler senere, ved at man kan overføre, eller få avslag, når man bytter til en nyere Tesla.
Mer robust/nøyaktig konstruksjon («build quality») står også på ønskelisten hos en del.
Samt noe du kanskje gjettet: Å få parkeringssensorene tilbake.
Kopierte Airbnb
Not a Tesla App har antakelig en god forklaring på hvorfor spørsmålet kom akkurat nå. De la nemlig merke til at Airbnb-sjef Brian Chesky stilte et tilsvarende spørsmål til sine brukere, hvorpå Elon Musk hyllet fremstøtet.
Nøyaktig én time og 46 minutter senere sendte Tesla ut sitt tilsvarende spørsmål.
Lyst til å lese eller kommentere selv? Her er tråden.
Mest lest på Motor.no:
-
Arild fortviler:
– Vegvesenet truet meg med piggdekk-bot
-
Tor-Einar er ikke alene:
– Skjevslitasje på dekk er et kjent Møller-problem
-
Ukjente regler:
Annes bil ble tauet inn – og vraket
-
Fikk ikke medhold:
Tapte rettssak om vraket million-Porsche
-
Tapte saken:
«Betaler når dere har slettet negativ omtale»
-
Sømmen stikker så vidt ut:
Dette koster 6760,50 kr å reparere, ifølge Tesla
-
Jukset med utslippet:
Tuningfirma får over 30 mill. i bot
-
Diesel-problemer:
9000 bileiere tapte i retten
-
Motors store test 2024
De beste piggdekkene: Hvem bør ha piggene ute?
-
Motors store test 2024
De beste piggfrie dekkene: Finn riktig kompromiss
-
Quiz:
Kjenner du disse bilene fra norske p-plasser?
-
10-punktsjekken med Martin Schanche:
– Er du snill og grei mot bilen, er bilen snill og grei tilbake
-
Til sak mot If forsikring:
Krever 8,2 millioner for vraket Porsche
-
Ole betaler «blodpris»:
Volkswagen tar dobbel pris av trofaste kunder
-
Åtte års Leaf-garanti:
Nissan nektet å erstatte fem år gammelt batteri
-
Selger mer ... likevel:
Hvorfor var det plutselig tomt for 98 oktan?
-
Quiz:
Kan du noe om disse bilene fra 1979 til 1984?