Fremgang for Motor:
Priser og betydelig økning i lesertall
NAF-magasinet Motor får stadig flere lesere. De siste offisielle tallene fra Kantar viser en økning på nærmere ti prosent. Samtidig får Motor heder og ære for sin journalistikk.
Den siste målingen i Magasinundersøkelsen, hvor alle norske aviser og magasiner måles, viser at Motor nå har 651 000 lesere. Dette er en solid økning for papirmagasinet. Den kommer samtidig med at nettstedet motor.no har hatt en formidabel vekst.
Ansvarlig redaktør Peter Raaum i Motor sier redaksjonen setter stor pris på at journalistikken deres treffer hundretusenvis av mennesker.
– For magasinet sin del er det tilfredsstillende å se at målrettet arbeid med innhold, kombinert med et nytt design, skaper resultater.
Motor redigeres etter Redaktørplakaten, og er som et uavhengig redaksjonelt magasin medlem av Fagpressen. Under årets utdeling av Fagpresseprisene 16. september vant Motors medarbeider Geir Røed «Journalistprisen» for en artikkelserie om mulighetene for juks og overvåkning via bombrikken.
Motor fikk også hederlig omtale i priskategorien «Innertieren» for den store rekkeviddetesten av elbiler.
– Dette inspirerer oss i det videre arbeidet for leserne våre, sier Raaum.
Utgiverne av Motor er også svært fornøyde med lesertall og priser.
– NAF har en sterk tradisjon for å satse på redaksjonelle kanaler. At innholdet engasjerer og når så bredt ut, er viktig og gjør oss stolte, sier konserndirektør for marked- og kommunikasjon, Ulrica Risberg.