Med veiledende pris satt til 308.900 kroner (uten frakt og levering) kan denne modellen få bein å gå på i det norske markedet. Bilen loves til Norge rundt årsskiftet, med mulighet for å ta en titt hos forhandlere fra midten av oktober en gang.
Esset i ermet, ved siden av prisen, er noe Nio har vært alene om på det norske markedet: Batteriet kan byttes ut.
Formodentlig gjøres ikke dette på samme måte som hos Nio, ved hjelp av batteribyttestasjoner, men likevel – muligheten skal ligge der, slik at man for eksempel kan begynne beskjedent, og så kjøpe lengre rekkevidde ved behov.
MG skryter også av at batteriene er markedets laveste, bare 110 millimeter høye, hvilket gir fordeler med hensyn til innvendig plass.
MG4 Electric er 4,29 m lang, skal ha WLTP-rekkevidde på opp til 435 kilometer og vil gjøre unna 0–100 på under 8 sekunder, ifølge importøren.
Den kommer i utgangspunktet med bakhjulsdrift, men en 4x4-variant skal følge senere.