Etter at Flobergseter leverte den da 13 år gamle
Volkswagen Golfen hos NAF rundt 10. september i fjor, fant NAF ut at bilen hadde
flere feil.
– Men så hørte jeg ikke noe mer, så jeg dro innom i
oktober. Da fikk jeg beskjed om at han som holder på med bilen har dratt på
elgjakt, sier Flobergseter, og slår oppgitt ut med armene når Motor treffer han
utenfor NAF-senteret.
Kjell Flobergseter jobber selv i servicebransjen, i et
byggevarehus. Han poengterer at på hans arbeidsplass er service og gode
tilbakemeldinger til kundene svært viktig.
– Det går enda et par uker. Da sier de at de har
problemer med å få varme i bilen, men at de jobber med saken.
Annonse
– Burde beklaget før
I slutten av november, to og en halv måned etter at han
leverte bilen til NAF, får han beskjed om at NAF kjører bilen til merkeforhandleren
Møller Bil, som er bare noen få hundre meter bortenfor.
Dette er det siste Flobergseter hører fra NAF.
Han tar kontakt med Motor nå på senvintren. Først da
reagerer NAF.
Bare timer etter at Motor spør direktøren for NAF-sentrene
hva som skjer med bilen til Kjell Flobergseter, får Flobergseter en telefon fra
NAF.
– De la seg langflate og beklaget. Men det burde de gjort
før jul. Beklagelsene kommer tre måneder for sent.
«Menneskelig svikt»
I en epost til Motor forklarer NAF-direktøren at det har
vært vanskelig å finne årsaken til feilen på Golfen.
– Dette er summen av en rekke uheldige hendelser og
komplikasjoner.
– Hvorfor prioriterer NAFs ansatte elgjakt fremfor å få
bilen ferdig?
– Dette handler ikke om prioritering, men menneskelig
svikt. Bilen burde vært flyttet til en annen mekaniker for videre feilsøk da
han som jobbet på bilen skulle avvikle en lenge planlagt ferie.
Annonse
NAF garanterer
Flobergseter kjøpte seg en ny bil, og skulle bare få
fikset sin gamle Golf før han skulle selge den. Nå har han betalt forsikring i
et halvt år ekstra, samtidig som bruktbilen stadig taper seg i verdi når den
bare blir stående hos NAF.
Petter Knutsen lover imidlertid at Flobergseter skal
slippe å betale for reparasjonen. Nå er også nødvendige deler bestilt.
– Dette skulle aldri tatt så lang tid. Vi har nå gått
gjennom denne saken grundig, og forsikret oss om at våre rutiner og prosedyrer
gjør at ingen andre kunder eller medlemmer skal oppleve noe som dette igjen.
– Tålmodig
Det samme håper Flobergseter, som fant igjen bilen sin da
han møtte Motor utenfor NAF-senteret.
Gjennom hele vinteren har bilen stått helt
nedsnødd. Nå er snøen fjernet.
– Jeg håper ingen andre opplever slikt. Da mister i så
fall NAF kunder og medlemmer. Jeg har selv vurdert å melde meg ut på grunn av
dette.
– Mange vil si at du må være en tålmodig mann, når du tross
alt ikke har mast på NAF flere ganger enn du har gjort. Hva tenker du selv om
det?