ENESTE: Avenger er Jeeps foreløpig eneste elbil.

Setter ned prisen: 

Nå er også Jeep med på priskrigen

Jeep Avenger ble kåret til årets bil i Europa i 2023, men det helt store salget har uteblitt. Kanskje et prisavslag på flere titusener kan gjøre noe med det?

Publisert

Jeep Avenger kom på det norske markedet sommeren 2023, samme år som den ble kåret til Årets Bil i Europa.

Avenger er basert på samme plattform som Stellantis-kollegene Fiat 600, Alfa Romeo Junior, Peugeot 2008, Peugeot 208, Opel Mokka, Opel Corsa og DS 3 Crossback.

Beskjedne tall

Ifølge tall fra Opplysningsrådet for veitrafikken ble det i 2024 registrert 277 nye eksemplarer i Norge, noe som gir bilen en 69. plass på modellstatistikken.

Nå vil den norske importøren friste med en lavere pris for å lokke flere kunder. Samtidig justerer de utstyrsnivåene ned til to.

Prisen på Altitude settes ned med 40.000 kroner, mens prisen på toppmodellen Summit reduseres med 30.000 kroner. Nye priser er henholdsvis 328.900 kroner og 358.900 kroner før levering.

Les også:  Slik klarer Jeep Avenger seg i terrenget

Importøren skryter av et godt utstyrsnivå selv på billigste utgave. Altitude har moderne førerstøttesystemer, adaptiv fartsholder, 180 graders ryggekamera, parkeringssensorer, Hill Descent Control, og Jeep Selec-Terrain. Pluss trådløs Apple Carplay og Android Auto, sammen med nøkkelløs start og 11 kilowatt ombordlader.

Ikke kampanjepris

Summit har i tillegg selvkjøring nivå 2, 360-graders ryggekamera, håndfri elektrisk bakluke, trådløs lader for telefon, tonede ruter og 18-tommers hjul. 

Det skal bare være skinnseter og panoramasoltak som er tilleggsutstyr for Summit.

Det er verdt å merke seg at dette ikke kalles en kampanjepris, hvilket med andre ord betyr at det er en varig prisnedsettelse.

Rekkevidden er som før, det vil si 395 kilometer etter WLTP-standarden, mens ladefarten er 100 kilowatt.