Ikke siden Tesla Roadster (2008–2012) har det vært en slik bil med elektrisk drivlinje på massemarkedet.
MGs bidrag er en drøy halvmeter lengre enn Teslas første bilmodell, med 454 centimeter fra front til ende. Cyberster veier 2000 kilo.
Batteripakka er på 77 kWt og skal gi en rekkevidde på 443 kilometer. Effekten er temmelig frisk, 51o hestekrefter og et dreiemoment på 725 newtonmeter. Cyberster har to motorer og firehjulsdrift, og skal gjøre null til hundre på 3,2 sekunder.
Til tross for at MG i dag er et kinesisk bilmerke, så har selve navnet tunge tradisjoner når det gjelder sportsbiler, og ikke minst roadstermodeller. Noe den norske importøren ikke har glemt:
– MG Cyberster kombinerer MGs rike sportsbilarv med fremtidens teknologi. Den representerer ikke bare neste kapittel i MGs historie, men også et stort fremskritt i innovasjon av sportsbiler, sier Dag Asbjørnsen, kommersiell direktør i Norwegian Mobility Group, i en pressemelding.
Annonse
Leveringer fra desember
Importøren sier bilen nå er tilgjengelig i Norge, med de første kundeleveringene fra og med desember.
Prisen er 669.900 kroner.
Det blir muligheter for å velge mellom flere eksteriørfarger: ivory white, andes grey, cosmic silver, diamond red, inca yellow og mystic teal. Du kan i tillegg velge sort eller rød kalesje.
Cyberster GT skal ha alt av moderne førerassistansesystemer.
Bilen har Brembo-bremser og 20-tommers Jetstream-design-felger med Pirelli P Zero-dekk.
Det praktiske er ivaretatt med et bagasjerom som rommer «omtrent» 250 liter.