Selskapets sjef Peter Rawlinson gir et visst inntrykk av å klamre seg til halmstrå når han prøver å berolige Lucids investorer. Han viser til en økning i potensielle kunders kjennskap til merket – og sier dessuten dette, ifølge Automotive News:
– Antallet prøvekjøringer av Lucid Air er nesten fordoblet, sammenliknet med siste kvartal i fjor.
Den viktigste årsaken er synkende etterspørsel. Rawlinson nevner også det mer bransje-generelle problemet med tilgang til deler, samt den økonomiske uvissheten som følger med inflasjon og renteoppgang.
– Disse faktorene er det vanskelig å spå om, mener han.
Børsene reagerte på sin side med å spå lavere potensial for inntjening og sendte aksjen ned nesten ni prosent.
Annonse
Lucid-turné
Peter Rawlinson medgir at jobben hans har gått fra å fikse produksjonsfloker til å løfte salget. Og han ligger ikke på latsiden.
En ny markedsdirektør ble presentert denne uken. Andrea Soriani har erfaring fra TAG Heuer og Maserati.
En større turné til 42 byer, med popup-butikker, prøvekjøringer og PR-ståhei, er allerede i full sving.
De siste ukene har også selskapet endelig fått testkjørt sin neste modell på ordentlige veier. Les mer om Lucid Gravity i saken under.