Der fikk vi se en ganske futuristisk variant med designelementer som sjelden henger med så veldig langt forbi skissestadiet – klassikeren med dører som er vendt mot hverandre, og «lounge»-mulighet ved hjelp av vendbare seter. Dertil ingen B-stolpe – se bildet under.
Den allerede store bilen var blitt enda noen centimeter større, nå over fem meter.
Trådløs programvareoppdatering (OTA) ble bekreftet.
Akselavstanden ble oppgitt til å være 310 centimeter.
Bildene av bilen i tradisjonell kamuflasjedrakt avslørte ikke om de nevnte, dristige designgrepene ble videreført til neste trinn:
Lovnader om rekkevidde og ytelse har likevel kommet helt fra starten.
– Den vil ha over 50 mil rekkevidde og gjøre 0–100 km/t på under 5 sekunder, sa Christian Lagaard, kommunikasjonssjef i Kia Bil Norge, til Motor i mars i fjor.
Nettstedet Electrec har fått tak i tall som kan tyde på at dette kanskje ikke er riktig.
En tidligere Kia-kunde har fått mottatt en spørreundersøkelse som er videreformidlet til Electrec. Spørsmålet er rett og slett «hvilken av disse variantene foretrekker du».
Alternativene kan du se i tabellen under. Fart er oppgitt i miles per hour og pris i dollar, men rekkevidde i kilometer:
Mulige versjoner av Kia EV9
Variant
Pris (dollar)
Rekkevidde (km)
Hk
0–60 mph (s)
Seter
Hengervekt (kg)
1
56.000
354
200
8,5
7
0
2
61.000
467
200
8,9
6
900
3
63.000
418
400
6
7
1600
4
68.000
386
400
6
6
1600
5
73.000
386
400
5,2
6
2000
Kilde: Electrec
Ifølge mottakeren av spørreundersøkelsen ble også førerstøtte/selvkjøring til en pris av 4800 dollar nevnt som en mulighet.