SETTER KONKURRENT I FORLEGENHET? Dette er Renault-reklamens standardtekst. Den endres når en Tesla kjører forbi.

Se video:

Her håner Renault Tesla-eiere

I London har Renault satt opp en reklameplakat som «ser» når Teslaer passerer. Og Tesla-eierne får sine pass påskrevet.

Publisert

Ved en travel ladeplass i London, med mange passerende elbiler, har Renault satt opp en stor reklameplakat med teksten «new Renault Scenic embarrasses Tesla Model Y on price and range»

«PINLIG»: Et av budskapene.

Budskapet er altså at Scenics pris og rekkevidde bør gjøre Tesla forlegne. 

Sitatet er hentet fra en omtale hos Auto Express. Og Renault bruker det med en interaktiv vri.

«Elon-ger»

Hver gang en Tesla kommer kjørende på stedet – og det kan skje ofte – blir det registrert av kameraer, og budskapet på plakaten endres.

Det kan stå ...

● «Dette er pinlig». 

ANDRE STYRKER ...: Slik erter Renault Tesla.

● «Du er sikkert god på andre ting». 

● Eller noen ordspill, som «Hi Y» («hei Y», men også «hei, hvorfor?») og  «Elon-ger» («forlenger» ...).

– En artig, kreativ vri, sier PR- og markedsdirektør for Renault i Norge, Roger Andersen.

Mest ryddig

Han opplyser at London-reklameskiltet er et lokalt initiativ, og tror ikke vi vil få se noe tilsvarende i Norge.

– Tradisjonelt omtaler de fleste i bilbransjen i Norge kun sine egne produkter i markedsføringen. Det er nok det mest ryddige, sier Andersen, som likevel koster på seg å fremheve Scenics fordeler – rekkevidde på 622 til 440 tusen, mot 600 til 472 for Teslas konkurrent. 

Se video her: