Første
etappe av rekkeviddetesten, fra Vulkan i Oslo til Gjøvik, var preget av tidvis
ekstremt glatte kjøreforhold og stillestående køer, som en følge av dette. En blanding
av minusgrader og regn sørget for det.
Men Øivind
Monn-Iversen i Ford Explorer fikk et
annet problem mer eller mindre i fanget.
Kraftig regnvær
Da det
korket seg helt i kombinasjon med kraftig regnvær, begynte bilen å lekke.
– Da jeg hadde
stått stille en kort stund, startet det å dryppe fra taket.
Det kom rett
og slett vann inn der frontvinduet møter taket.
– Og så
drypper det ned på midtkonsollen. Derfra renner vannet ned i rommet hvor man kan
lade mobilen.
Monn-Iversen
tror ikke at det kommer til å medføre noen fare for at vannet kan gjøre noe
skade.
Annonse
Håper på bedre vær
– Der det
blir våtest, er det en plastplate med nødblink og volumkontroll.
Han forteller det har kommet opp meldinger om at sensorene
fra tid til annen ikke har virket.
– Men det
kan godt komme av været, som gjør at skitt dekker dem til. Nå håper jeg været bedrer seg utover dagen,
ellers kan dette bli en våt tur.
Vannet har en naturlig forklaring, opplyser Ford:
– Denne bilen har nettopp fått skiftet frontrute etter en steinsprut, for å bli klar til rekkeviddetesten. Her har det åpenbart gått litt fort i svingene, det er bare å beklage. Vi har heldigvis ikke opplevd dette på andre biler, sier Fords informasjonsdirektør Anne Sønsteby.