TAS VARE PÅ: Det er svært få Ferrari-er som har endt opp som spiker. Dette er en 456 GT som ble laget mellom 1992 og 2003.
Foto: Ferrari
Ferrari:
90 prosent av alle som er laget, er fortsatt på veien
Hovedveien inn til Ferrari-eierskap er en bruktbil, det gjør ettermarkedsprogammet svært viktig.
– Mer enn 90 prosent av den totale Ferrari-produksjonen – over 300.000 biler – er fortsatt på veiene, sier Andrea Scioletti, sjef for Ferraris «pre-owned» program, til Drive.
Ferrari har flere ettermarkedsprogrammer, og -pakker, for å sikre at eldre modeller holdes ved like. For eksempel en treårig fabrikkgaranti, en valgfri utvidet garanti og drivverkspesifikke garantier som varer opptil 16 år etter at bilen er levert.
Møt disse glade entusiastene:
Trygghet
Ifølge Scioletti er brukte Ferrari-modeller hovedveien inn til merket for nye kunder, og dermed en viktig del av merkets virksomhet.
De forskjellige programmene for oppfølging av eldre modeller blir dermed viktige for framtiden, og med godkjenning fra Ferrari blir kjøpet tryggere for kunden.
Les også: Tidenes sterkeste Ferrari
– Ferrari-godkjent er en måte å sikre at opplevelsen for dem som kjøper en Ferrari, forblir uforandret over tid.
Til sammenlikning er rundt 70 prosent av alle Porscher som er laget, fortsatt på veien.
Har du lest disse sakene fra Motor?