Dag Rune Flåten har i flere år fått misfornøyde bileiere til å betale ham penger for å få hjelp med klagesaker. Både NAF og Forbrukerrådet har gjentatte ganger advart mot ham. Blant annet for to år siden, da de to forbrukerorganisasjonene advarte mot å vippse ham penger, og nå i vår – da han sendte ut tekstmeldinger og ba om penger for å få klagehjelp.
På sin egen nettside forteller han nå at han er slettet fra Vipps, etter «uønsket kundeadferd».
– Interessant
Flåten viser til epost fra Vipps, hvor det står at hans telefonnummer er utestengt fra Vipps i første omgang i to år.
– Dette er jo interessant, skriver Flåten selv, og fortsetter:
– Jeg jobber altså med å hjelpe folk med å få tilbake penger de har krav på, etter at de er blitt dårlig behandlet av banker og bilprodusenter. Jeg tar tak i saker som omhandler juks, svindel, lureri og den slags, der svært mange er berørt og jeg ser at det vil være vanskelig å få ryddet opp på egenhånd. Nettopp i slike saker er det jeg går inn.
Annonse
Tre år
Vipps vil ikke svare på spørsmål om enkeltkunder. Men de bekrefter overfor Motor at det er i strid med brukervilkårene å bruke en privat Vipps-profil i næringsvirksomhet. Det kan medføre sperring.
Flåtens telefonnummer er ifølge 1881 registrert på ham.
– I alvorlige tilfeller kan brukere sperres for tre år, skriver kommunikasjonssjef Caroline Lunde i Vipps i en epost.