Den første informasjonen om modellen ble lekket gjennom et internt Xpeng-notat, med eller uten vilje, men akkurat disse bildene er hentet fra dokumentene Xpeng må levere til kinesiske myndigheter for å få bilen godkjent.
Timingen er neppe tilfeldig, siden bilmessen Auto Shanghai går av stabelen i april.
Helt tilfeldig er nok heller ikke bilens design.
Her er de få, kjente nøkkeltallene og det opplagte sammenlikningsgrunnlaget:
Dimensjoner i cm
Modell
Lengde
Bredde
Høyde
Akselavstand
Xpeng G6
475,3
192
165
289
Tesla Model Y
475,1
192,1
162,4
289
Kilder: Electrive og Tesla
En aldri så liten forskjell i høyde, altså. Ellers snakker vi stort sett om den samme pepperkakeformen på disse to bilene.
Bilen skal komme i tre varianter: To énmotorsversjoner på 218 kW med henholdsvis LFP- og NMC-batterier, og en firehjulsdreven bil, med NMC-batteri, og en motor på 140 kW i tillegg. G6 vil ifølge samme kilder bli levert med et system på 800 volt.
På det kinesiske markedet skal modellen koste mellom 200.000 og 250.000 renminbi, noe som i dag tilsvarer 303.000–379.000 norske kroner. Men slik blir jo ikke prisen i Norge.
For å gi et inntrykk: Xpeng G3i ble satt ned fra 168.000 til 149.000 renminbi i Kina i januar. I skrivende stund tilsvarer den siste summen cirka 226.000 norske kroner. I Norge koster denne modellen fra 372.300 norske kroner, ifølge OFV.