TESLA-FEIL: I TV2 hjelper deg viste én av kundene, Anders Lagerqvist, et dørtrekk på sin Tesla med en stor glipp. Foto: Skjermbilde fra «TV2 hjelper deg»
TESLA-FEIL: I TV2 hjelper deg viste én av kundene, Anders Lagerqvist, et dørtrekk på sin Tesla med en stor glipp. Foto: Skjermbilde fra «TV2 hjelper deg»

53 klager på 10 uker:

Rekordmange Tesla-klager i vinter

På bare 10 uker har Forbrukerrådet mottatt 53 klager på Tesla. Bilmerket er dermed på klagetoppen – igjen.

Publisert Sist oppdatert

DETTE ER SAKEN: Forbrukerrådet mottar også i 2020 rekordmange klager fra Teslas kunder.

Frem til midten av mars har Forbrukerrådet mottatt 53 klager på Tesla, opplyser jurist Caroline Skarderud i Forbrukerrådet til Motor.

Fortsetter klagestrømmen utover året, blir 2020 et nytt år med rekordmange klager fra Teslas kunder.

I 2018 fikk Forbrukerrådet 82 klager på Tesla, i 2019 mer enn doblet klagetallet seg – til totalt  194 klager.

Rekordmange klager

Da Motor skrev om alle Tesla-klagene i fjor høst, opplyste Tesla at klagetallene ble redusert utover i 2019.

Men tallene fra Forbrukerrådet viser at antallet Tesla-klager vinteren 2020 har vært på et enda høyere nivå.

Dersom klagestrømmen forblir like sterk i de 40 siste ukene av 2020 som i de 10 første, vil Forbrukerrådet motta over 250 klager fra Teslas kunder i 2020.

Les også: Møter Tesla i retten etter 25 verksted-besøk

Ærlig annonse

I TV2 forbrukerprogram «TV2 hjelper deg» torsdag kveld ble det satt fokus på problemene mange Tesla-kunder opplever.

Tre kunder fortalte om feil og mangler, og om alle turene til verksted – uten at feilene og manglene etter kundenes mening blir reparert tilfredsstillende.

Én av de misfornøyde kundene var Anders Lagerqvist, som Motor fortalte om i fjor – da han med en dønn ærlig annonse forsøkte å selge Teslaen sin. Annonsen fikk rekordmange treff.

– Men den har ikke vært en favoritt å kjøpe, sa Lagerqvist i innslaget om Tesla-trøbbelet.

– Tilbakelagt

I TV-programmet nektet Teslas kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland å stille til intervju. I stedet svarte kommunikasjonssjefen følgende om klagetallene i en epost til TV-kanalen:

«De fleste klagene gjelder forhold som oppstod i perioden vi hadde størst servicekapasitetsutfordringer... Disse kapasitetsutfordringene er langt på vei tilbakelagt».

Powered by Labrador CMS