ENKLERE: Ford Mustang Mach-E blir smidigere ved ladestolpene til Ionity.
ENKLERE: Ford Mustang Mach-E blir smidigere ved ladestolpene til Ionity.

Ford samarbeider med Ionity:

Løsningen som skal senke ladetiden – og blodtrykket

Ford Mustang Mach-E får nå en funksjon som gjør at det bare er å plugge inn på en Ionity-stasjon, så starter ladingen av seg selv.

Publisert

Virvaret av operatører og apper og betalingsløsninger kan lade ut en stakkars elbileier.

Men Ford løser dette med en såkalt Plug&Charge-løsning i samarbeid med Ionity.

Aktiverer én gang

Det er er altså bare å plugge inn og lade. Ingen apper som skal aktiveres, brikker som skal sveipes eller sms-er som skal sendes.

Forutsetningen er selvsagt at du lader på en Ionity-stasjon, og at du aktiverer et ladekort én gang. Som regel skjer dette i forbindelse med overlevering av bilen.

<span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">LANGTUR: </span>En Mustang Mach-E blir bare slått av Tesla på rekkevidde, og kan knipe ytterligere litt tid i forflytningshastighet med en en enklere ladeløsning.
LANGTUR: En Mustang Mach-E blir bare slått av Tesla på rekkevidde, og kan knipe ytterligere litt tid i forflytningshastighet med en en enklere ladeløsning.

21 Ionity-stasjoner

– Med Plug & Charge kjører du ganske enkelt inn på en Ionity-stasjon, plugger inn ladepistolen og hurtigladingen starter av seg selv. Enklere blir det ikke. Vi er selvsagt svært fornøyde med at vi er blant de aller første i Norge som tilbyr denne løsningen, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.

  • I øyeblikket finnes det 21 Ionitystasjoner i drift i Norge med tilsammen 118 ladepunkter. I Europa er det 354 stasjoner.