ØKER: Ioniq 5 drar fra Skoda Enyaq med ett testpoeng i den tette kampen blant elbilene.
ØKER: Ioniq 5 drar fra Skoda Enyaq med ett testpoeng i den tette kampen blant elbilene.

Øker serviceintervallet:

Ioniq 5 fikk rekordmange testpoeng, nå får den ett til

Hyppige servicer har vært et minus ved bilen som har fått høyest poengsum i Motors tester. Nå øker intervallet.

Publisert Sist oppdatert

Dermed øker også den totale poengsummen i Motors test. Fra sju til åtte i kategorien «Driftskostnader» og fra 84 til 85 totalt. Ionig 5 sletter rett og slett sin egen rekord. Les oppdatert test her.

PR- og produktsjef i Hyundai i Norge, Øyvind Knudsen, bekrefter at de har utvidet serviceintervallet for Ioniq 5 fra årlig/15.000 kilometer, til årlig/30.000 kilometer – og at dette også gjelder de som allerede har kjøpt en Ioniq 5.

<span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">VISER KONKURRENTENE RYGGEN:</span> Ioniq 5 begynner å markere seg kraftig på registreringslistene i Norge. Et naturlig valg for mange, mener Motor.
VISER KONKURRENTENE RYGGEN: Ioniq 5 begynner å markere seg kraftig på registreringslistene i Norge. Et naturlig valg for mange, mener Motor.

En gang i året

Det betyr at du heretter må ha Ioniq 5 på service etter 30.000 kjørte kilometer, eller en gang i året, avhengig av hva som inntreffer først. Tidligere måtte den inn allerede etter 15.000 kjørte kilometer.

«Vi ser at veldig mange elbilkunder kjører langt, og Ioniq 5 er en bil som typisk vil kjøres mye som kundens hovedbil. Fra vårt ståsted virket det lite logisk at mange kunder da ville måtte komme inn på service ofte», skriver Knudsen i en epost til Motor.

«Med norske øyne er det dermed veldig positivt at fabrikken har snudd seg raskt og doblet kilometerintervallet, og det tror vi kundene setter stor pris på», legger han til.